Sökning: "bredda marknaden"
Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden bredda marknaden.
1. Säkra livsmedel i fält : En studie om livsmedelssäkerhet vid Norrbottens flygflottilj
Magister-uppsats, SLU/Dept. of Energy and TechnologySammanfattning : EU-förordning 178/2002 beskriver att livsmedel inte får släppas ut på marknaden om de inte är säkra för konsumenten. I Försvarsmakten är det delar av den egna personalen som har ansvaret att leverera mat till soldater i fält, vilket kräver noggrann hantering och förberedelse för att säkerställa hög livsmedelssäkerhet. LÄS MER
2. Biologisk ogräsreglering med mikroorganismer : biologiska ogräsmedel och deras verkan
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Crop Production EcologySammanfattning : Ogräs utgör ett stort problem i odlingar världen över, något som måste hanteras. Med start under 1940-talet har kemiska ogräsmedel blivit allt mer grundläggande i hanteringen av ogräs. Samtidigt har antalet resistenta ogräsarter ökat och bristen på nya kemiska verkningsmekanismer är stor. LÄS MER
3. Modern retro PA system
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : ILT Scandinavia har tidigare distribuerat ett Tyskt högtalarfabrikat. För ca 19 år sedan lanserade de en egen högtalarserie av PA- system, BK Audio. Företaget täcker idag ett visst segment av live- ljud men vill bredda sitt segment ytterligare. LÄS MER
4. Det invändiga tätskiktets historia
M1-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Att bygga täta hus är något som alltid eftersträvats. Till en början var det för att öka den inre komforten med att förhindra drag i golv och väggar för att senare få förståelsen för hur otätheter kan var skadlig för våra konstruktioner i form av de termiska drivkrafterna i konvektion och diffusion genom byggnadsskalet. LÄS MER
5. En kundrelations liv på B2B-marknaden : En kvalitativ fallstudie av ett företag inom den svenska träindustrin
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : I en värld som präglas av ny teknik, ökad konkurrens och skiftande behov är det viktigt att kunna attrahera sina kunder. Relationsmarknadsföringen fick sitt genomslag på 1970-talet och är idag ett mer frekvent använt begrepp än tidigare. LÄS MER