Sökning: "broadcasting media"

Visar resultat 1 - 5 av 99 uppsatser innehållade orden broadcasting media.

  1. 1. April, april din dumma sill! Vi är public service och kan göra vad vi vill… : en kvalitativ textanalys av utvecklingen av aprilskämt i SVT från 1997 till 2019

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Journalistik

    Författare :Ebba Wellergård; Johanna Nimvik Stern; [2024]
    Nyckelord :Public service; April fools; National identity; Ethics; Sveriges Television; Swedish public service television; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur aprilskämt i SVT har förändrats mellan 1997 och 2019 och identifiera anledningar till varför förändringar har skett. Analysen är således uppdelad i två avdelningar. LÄS MER

  2. 2. ”UTAN TV-BOLAGEN SKULLE HELA INDUSTRIN DÖ” - En kvalitativ studie om sportmediernas roll som aktör i sportvärlden; mitt emellan idrotten, marknaden, publiken och demokratin

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Wilma Persson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sportmedier; sportmediekomplexet; informantundersökning; idrott; sport; sportswashing; sportjournalistik;

    Sammanfattning : Executive summary The aim of this study is to investigate what influence media consider having on their own sports media content, and on the breadth, democracy, equality and survival of sports in the future. This was done through a qualitative study with interviews with managers at some of Sweden's largest broadcasting media companies, and with a number of active sports journalists. LÄS MER

  3. 3. Attitudes to developing sustainable digital products : A human-centered design study on how to support the climate work of digital media service providers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Maria Jacobson; [2023]
    Nyckelord :S-HCI; sustainability; environmental decision support systems; human-centered design; S-HCI; hållbarhet; beslutsfattande inom hållbarhet; människocentrerad design;

    Sammanfattning : As climate change is becoming an increasingly more alarming threat in society, sustainability as a topic becomes more and more important in relation to a range of business activities, software development being one. Several frameworks for how software development and computing products should be developed and evaluated on the basis of sustainability and climate impact are being developed, but there are no standardized ways to go about this type of work and the topic is still under prioritized in favor of other non functional requirements, like financial aspects. LÄS MER

  4. 4. Stepping Outside of the Mainstream Network : The Concept of Paradiplomacy and its Relevance to Journalism

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Julius Harro Schmidt; [2023]
    Nyckelord :paradiplomacy; journalism; media; correspondent; reporting; mainstream network; Paradiplomatie; Journalismus; Medien; Korrespondent; Berichterstattung; Netzwerk;

    Sammanfattning : This thesis explores the journalistic network, sourcing, and interactions with regard to reporting on international conflicts. As a contribution to the field of media and communication studies, this paper offers a new theoretical model of paradiplomacy in journalism and explains its relevance to the profession. LÄS MER

  5. 5. Musiken & journalistiken : En kvalitativ intervjustudie med GSR-komplementom hur respondenter uppfattar en lokalnyhetssändning som modifierats med enradiojingel

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Dexter Svärd Huss; Linnéa Nilsson; [2023]
    Nyckelord :News avoidance; jingle; radio newscast; GSR; local news; perception;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how a young audience perceives a local newschannel’s radio newscast which has been modified with a jingle. The study is of societaland scientific relevance as journalism should communicate truth and relevance in a waythat gives the audience the ability to independently form an opinion about social issues. LÄS MER