Sökning: "brus i reklam"
Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade orden brus i reklam.
6. Ryktesspridning eller reklampelare?
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Konkurrensen mellan aktörerna inom klädbranschen är idag stor och kommer förmodligen växa sig ännu större de kommande åren. Alla företag måste därför sträva efter att komma förbi det enorma kommersiella bruset för att finna köpare till sina egna produkter. LÄS MER
7. Effektivare TV-reklam genom målgruppsanpassad placering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Utgångspunkten i uppsatsen har varit det dåliga betyg svenska TV-tittare i flertalet konsumentundersökningar tilldelat TV-reklamen; de har angett att de upplever den som negativ, irriterande och störande. Med detta som bakgrund har vi valt att undersöka den svenska TV-marknaden och på det sätt branschens olika aktörer arbetar på med just TV-reklam. LÄS MER