Sökning: "bryman bell"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden bryman bell.
1. Prissättning av miljövänliga produkter
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : In this paper we investigated how small Swedish manufacturing companies are setting prices for environmentally friendly products. We have looked at five companies from different industries and interviewed them about what environmentally related laws and regulationsthey need to follow, what measures they take to reduce their impact on the environment, how they handle costs associated with those measures and how they finally are setting the pricesfor their products. LÄS MER
2. Vinstdrivande och ideella organisationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Målet med denna forskning är att undersöka utveckling av vinstdrivande och icke-vinstdrivande hållbarhetsrapporter för organisationer för att förstå bättre hur hållbarhetsrapportering har utvecklats i takt med att reglerna har förändrats från att vara frivillig till obligatoriska. Dessutom studien undersöker hur ett företag möter intressenternas informationsbehov i sina hållbarhetsrapporter. LÄS MER
3. Förändringsorienterat ledarskap inom sjukvården under covid-19
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : BakgrundI drygt två år har världen levt och anpassat sig till Covid-19. Ett virus slog ut och skakade om hela det globala samhället på ett sätt som ingen kunde förutse. LÄS MER
4. How does an individual who absorbs external knowledge affect the organizational learning in an inter-organizational cooperation? A qualitative study of Volvo Trucks knowledge acquisition in the CERC cooperation
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Background & Purpose: As the technology landscape of today is very complex there are many technological fields that cannot be covered by one single company. Instead joint cooperation’s between different stakeholders is needed to solve the complex technological challenges facing us. LÄS MER
5. What Characterizes an Influential Instagram Fashion Influencer? : A Descriptive Research
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Influencer marketing has become a central aspect within brand’s marketing activities (Kapitan & Silvera, 2016). The former marketing way of including celebrities within marketing purposes (Pringle & Binet, 2005) has in recent years been discussed as digital media influencers (Kapitan & Silvera, 2016). LÄS MER