Sökning: "business administration - marketing management"

Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden business administration - marketing management.

  1. 1. Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? : En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Agnes Asp; Johanna Müller; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; recruitment; division of responsibility; organizational structure; Employer branding; rekrytering; ansvarsfördelning; organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Författare: Agnes Asp & Johanna Müller Datum: 2023-05-23 Nivå: Kandidatuppsats, företagsekonomi & organisation, 15 HP Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren  Titel: Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? - En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater. Syfte: Syftet med studien är att bidra med förståelse för hur ansvarsfördelningen görs i organisationer när det kommer till employer branding (EB) och vilken roll fördelningen har i de utmaningar som uppkommer kring att skapa en attraktion hos de rätta kandidaterna för att vilja bli anställda hos en organisation. LÄS MER

  2. 2. Jakten på kompetens : En fallstudie om det strategiska HRM-arbetet i el-och energibranschen

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Moa Hennström; David Ohrlander; [2023]
    Nyckelord :Talent Management; Talang; HRM system; Strategisk HRM; Kompetensförsörjning; Kompetensutveckling; Skills gap.;

    Sammanfattning :   Datum: 2023-05-29  Nivå: Magisteruppsats Företagsekonomi, 15 hp   Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Hennström Moa (99/02/24)      Ohrlander David (97/08/10)  Titel: Jakten på kompetens - En fallstudie om det strategiska HRM-arbetet i el-och energibranschen.  Handledare: Magnus Linderström  Nyckelord: Talent Management, Talang, HRM system, Strategisk HRM, Kompetensförsörjning, Kompetensutveckling, Skills gap. LÄS MER

  3. 3. Sustainability Reporting and the developing role of the ESG/Sustainability Controller : A qualitative study among Swedish medium and large sized companies

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Stefan Schaumberger; Vijitha Dasayanaka; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; Sustainability Reporting; Sustainability Reporting Frameworks; Sustainability Reporting Unification; GRI; CSRD; ESG Controller; Sustainability Controller;

    Sammanfattning : Sustainability is a universal topic that has gained in significance during the last decade due to the increased risks for society as well as the environment itself. Therefore, a lot more attention is given to how companies disclose upon their impact on environment, society and governance. LÄS MER

  4. 4. Utilization of AI in Digital Marketing : An empirical study of Artificial Intelligence and the impact of effectiveness, ethics and regulations.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Belinda Sundqvist; Jerar Ohanisian; shaafi osman ali; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence AI ; Digital marketing; Search engine optimization SEO ; Customer relationship management CRM ; Gathered data; Ethics; Effectiveness; Regulation;

    Sammanfattning : Date: 2023-05-30 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society & Engineering, Mälardalen University Authors: Belinda Sundqvist         Jerar Ohanisian                 Shaafi Osman Ali                        00/09/08                        97/09/03                               99/02/05 Title: Utilization & impact of AI in digital marketing Examinator: Magnus Linderström  Supervisor: Stylianos Papaioannou Keywords: Artificial intelligence (AI), Digital marketing, Search engine optimization (SEO), Customer relationship management (CRM), Gathered data, Ethics, Effectiveness, Regulation Research question: How do businesses utilize AI and how does it impact digital marketing? Purpose: The purpose of this study is to examine how organizations use artificial intelligence (AI) technology in their digital marketing, and how this affects their efforts to communicate digitally. This in conjunction with any repercussions regarding ethical and legal concerns, that may occur through the utilization of AI. LÄS MER

  5. 5. What Happens When the Cookies Crumble? : A mixed-method approach to investigate Internet users’ perceptions towards the Cookieless Future

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Anikó Ács; Jelia Agiden; [2023]
    Nyckelord :Third-party Cookies; Consumer Perspective; User Intention; Perception;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate and understand the consumer perspective and intentions toward the prospect of a future without third-party cookies.Design/Methodology/Approach: This thesis utilized a combination of exploratory and confirmatory research design. A mixed-method approach was used for the data collection. LÄS MER