Sökning: "business and sustainability challenge"

Visar resultat 1 - 5 av 138 uppsatser innehållade orden business and sustainability challenge.

  1. 1. THE EUROPEAN TAXONOMY A study of Swedish and Norwegian companies view on a European taxonomy

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Anna Gligoric; [2023-10-20]
    Nyckelord :Sustainability; EU taxonomy; Corporate social responsibility;

    Sammanfattning : This research investigates the effects of EU Taxonomy implementation on sustainability reporting practices among companies in Sweden and Norway. Using an exploratory multiple case study approach, qualitative interviews were conducted to understand personal perceptions and outcomes within Swedish and Norwegian companies. LÄS MER

  2. 2. To what extent is sustainability valued when choosing a workplace?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Kristoffersson; Isabella Millings; [2023-09-22]
    Nyckelord :sustainability; corporate sustainability; corporate social responsibility; sustainable employer branding; organizational attractiveness; sustainable human resource management; behavioral finance;

    Sammanfattning : In the current competitive business environment, organizations face a formidable challenge in attracting and retaining talented employees (Das & Baruah, 2013). Offering competitive salaries, comprehensive benefits, and nurturing a supportive work environment are recognized as essential factors that job seekers increasingly emphasize in organizations, whose work culture aligns with their values (App et al. LÄS MER

  3. 3. Startups and their contribution to the future of sustainable aviation - A qualitative study on the role of startups in the transition of the aviation industry toward sustainable air mobility.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Marilot R. Molewijk; [2023-07-20]
    Nyckelord :Aviation industry; Startups; Sustainability; Innovation;

    Sammanfattning : The aviation industry is faced with a challenge, unlike the ones it faced before. Climate change is posing an impending threat to many industries, and also aviation is urged to reduce its carbon footprint. LÄS MER

  4. 4. The role of customer-based brand equity in the direct-to-consumer business model

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lara Stahl; Elsa Dardeau; Paul Joubert; [2023]
    Nyckelord :D2C; direct-to-consumer business model; customer-based brand equity; perceived brand quality; brand awareness; brand image; brand uniqueness; Business and Economics;

    Sammanfattning : This paper aims to explore and analyze the intricate relationship between the direct-to-consumer (D2C) business model and customer-based brand equity. This study utilizes a qualitative approach to gather primary data, aiming to gain profound insights into customer perspectives regarding the impact of the D2C business model on trust, loyalty, and value perception. LÄS MER

  5. 5. När förändringens vindar blåser : En kvalitativ studie om affärsmodellsinnovation pådrivet av den gröna samhällsomvandlingen

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Linda Morin; Maria Svensson; [2023]
    Nyckelord :Kvalitativ fallstudie; affärsmodellsinnovation; grön samhällsomvandling; effektuering;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att undersöka vilka möjligheter och utmaningar etablerade industriföretag ser gällande affärsmodellsinnovation ur ett effektueringsperspektiv, pådrivet av den rådande gröna samhällsomvandlingen i norra Sverige. Studien ämnar besvara följande forskningsfrågor: Vilka är de främsta möjligheterna till affärsmodellsinnovation pådrivet av den gröna samhällsomvandlingen? Vilka är de främsta utmaningarna för affärsmodellsinnovation pådrivet av den gröna samhällsomvandlingen? Studien genomfördes med hjälp av semistrukturerade intervjuer med tre delägare i ett etablerat industriföretag samt med två lokala affärsutvecklare. LÄS MER