Sökning: "business destination"

Visar resultat 1 - 5 av 193 uppsatser innehållade orden business destination.

  1. 1. Creating the world's most sustainable and attractive travel destination. A content analysis of sustainable place brand identities in Southern Sweden

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Douglas Berglund; Katherine Driscoll; [2023-11-22]
    Nyckelord :place brand identity; place branding; sustainability; content analysis;

    Sammanfattning : This study examines how the place brand identities of seven Destination Management Organisations (DMOs) in southern Sweden guide their sustainable tourism communication. With the importance of sustainability becoming clear, interest in sustainable place branding is growing rapidly in scholarly and professional contexts. LÄS MER

  2. 2. Destination okänd: En kvalitativ studie baserad på chefers upplevelser av ledarskap under Covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Bjärholm; Emelie Eriksson; Tobias Vadstedt; [2023]
    Nyckelord :Covid-19; ledarskap; ledarskapskonstruktion; förhandling; följarskap; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Destination okänd - En kvalitativ studie baserad på chefers upplevelser av ledarskap under Covid-19-pandemin Seminariedatum: 11 januari 2023 Kurs: FEKH49 - Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Erik Bjärholm, Emelie Eriksson och Tobias Vadstedt Handledare: Nadja Sörgärde Fem nyckelord: Covid-19, ledarskap, ledarskapskonstruktion, förhandling, följarskap Forskningsfrågor: Vilka förväntningar på ledarskap upplevde chefer att deras underordnade ställde under Covid-19-pandemin? (och) Hur påverkade chefernas upplevelser av deras underordnades förväntningar deras sätt att leda under Covid-19-pandemin? Syfte: Studien syftar till att bidra med ökad förståelse för hur ledarskap konstrueras i en kriskontext genom att analysera chefers upplevelser av att bemöta de förväntningar på ledarskap som de uppfattade ställdes av deras underordnade under Covid-19-pandemin. Metod: För att uppnå syftet med studien har en kvalitativ intervjustudie med ett semistrukturerat intervjuförfarande genomförts med nio chefer i privat sektor. LÄS MER

  3. 3. "Nobody survives alone here": Unravelling the role of a tourism network in sustainable destination development : A case study of Muonio, Finland

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Annika Hallwass; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As tourism continues to grow, the need for sustainable management and governance of tourism destinations becomes increasingly urgent. This arguably requires the participation, cooperation, and collaboration of a variety of destination stakeholders. LÄS MER

  4. 4. Destination Facelift: Unveiling the Dynamic Capabilities that Rejuvenate Madeira Island

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ivelina Petkova; Sofia Rosin; [2023]
    Nyckelord :Destination Rejuvenation; Dynamic Capabilities; Destination Repositioning; Destination Diversification; Destination Marketing; Madeira Island; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Destination Facelift: Unveiling the Dynamic Capabilities that Rejuvenate Madeira Island Date of the seminar: 2nd of May 2023 Course: BUSN39: Degree Project in Global Marketing Authors: Ivelina Petkova & Sofia Rosin Supervisor: Magnus Nillson Keywords: Destination Rejuvenation, Dynamic Capabilities, Destination Repositioning, Destination Diversification, Destination Marketing, Madeira Island Research Purpose: The purpose of this research paper is to explore the dynamic capabilities that enable destination repositioning and diversification and investigate how they rejuvenate Madeira Island as a tourist destination. Theoretical perspective: Destination rejuvenation was originally presented as a stage in Butler's (1985) Tourism Area Life Cycle Model (TALC), however, it has become an independent focus area in research that concerns the repositioning and diversification of tourism destinations. LÄS MER

  5. 5. How can Trust-Based Public Management Influence Sustainable Destination Development? : A case study of Vadstena, Sweden

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Jenny Melander; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tourism is a fragmented industry with multiple stakeholders and often occurs in an area with unique characteristics. Therefore, in order to ensure that management and development strategies are suitable and sustainable for the area and its stakeholders, collaboration and involvement have been identified as essential aspects. LÄS MER