Sökning: "business intel"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden business intel.
1. KRITISKA FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR ANVÄNDNING AV SELF-SERVICE BUSINESS INTELLIGENCE
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : För att organisationer ska kunna ta fördelaktiga beslut används ofta Business Intel-ligence (BI) men det är inte utvecklat för att användas av vem som helst. Svårig-heter med användningen av BI ledde till att ett alternativ utvecklades: Self-Service Business Intelligence (SSBI). LÄS MER
2. From Reporting to Analytics: Leveraging Business Intelligence in enabling organisations’ transformation towards becoming data-driven
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Today, the world contains an unimaginably massive amount of digital information, increasing ever so rapidly and bringing about a wide range of opportunities across industries such as predicting future trends, combating crime to name a few. As a result, more and more organi-sations are investing heavily in Business Intelligence (BI) with the hope of gaining insights through data and analytics and hence become data-driven. LÄS MER
3. Könsfördelningen i styrelser och dess samband med utdelningsnivån i börsnoterade företag : En kvantitativ studie utförd på svenska börsnoterade företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: “Könsfördelningen i styrelser och dess samband med utdelningsnivån i börsnoterade företag, En kvantitativ studie utförd på svenska börsnoterade företag” Nivå: C-uppsats i företagsekonomi Författare: Mathias Ehrlin och Elvira Estmyr Handledare: Peter Lindberg Datum: 2017 - September Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om utdelningsnivån har något samband med andelen kvinnor i börsnoterade företags styrelser och om utdelningsnivån visar samband med andra faktorer däribland företagsspecifika- och styrelsespecifika variabler. Inom tidigare forskning är det flertalet företagsspecifika faktorer som visat sig ha ett samband med utdelningsnivån. LÄS MER
4. Map and explain a position in the PC supply chain
M1-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Background Supply chains in low margin, high innovation speed industries with strong customers generate a highly competitive environment. The conditions for such environment are continuously changing and put high demands on its actors. LÄS MER
5. The role of brand equity in B2B : A comparative cross industrial analysis
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Many companies have exploited the power of brand equity in B2C markets as a source of competitive advantage. The trend in B2B, however, seems to be slightly different where many decision makers still believe that branding is not relevant to their business as it is to B2C. LÄS MER