Sökning: "business logic"

Visar resultat 1 - 5 av 337 uppsatser innehållade orden business logic.

  1. 1. Smörja i farvattnet. En kvantitativ innehållsanalys av svensk tryckt press rapportering om oljeläckaget från haveristen Marco Polo

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Linn Costa; Ebba Rosenfeld; Ellen Thunberg; [2024-02-28]
    Nyckelord :Klimatjournalistik; Miljöjournalistik; Marco Polo; Gestaltning; Climate journalism; Environment journalism; Marco Polo; Framing;

    Sammanfattning : This bachelor thesis is aiming to explore the ways in which Swedish newspapers are framing the incident of the TT-Line ferry Marco Polo’s oil spillage in the Baltic Sea. It is also aiming to explore if there are any significant differences in the way local newspapers or national newspapers are framing the incident. LÄS MER

  2. 2. Sustaining Sustainability - A qualitative study on how a company's performance management system (PMS) is used to navigate the co-existing pressures of sustainability and profitability

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Charlotta Hallin; William Bramberg; [2024]
    Nyckelord :Sustainability; Performance management systems; Sustainability control systems; Institutional logics;

    Sammanfattning : This paper examines the escalating pressures on organizations to adopt sustainable practices in response to the climate crisis. The urgency to address sustainability concerns has driven the enactment of reporting legislation, necessitating an exploration of challenges on this topic. LÄS MER

  3. 3. Sports and Business in a Swedish Football Club A case study on Örebro SK

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Gabriel Bekassy Fritzson; Clara Bascuas; [2024]
    Nyckelord :Institutional logics; Football; PMS; Compromising; ; Commercialization;

    Sammanfattning : One must not forget that we are working with people, we cannot simply purchase a more powerful engine. The quote from an employee in our case organization emphasizes the human aspect in football operations, cautioning against the belief that acquiring superior resources guarantees better performance. LÄS MER

  4. 4. Free-to-fee - en fråga om affärslogik : Utmaningen att ta betalt för tjänster

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Bernt Gustin; Malin Thunholm; [2024]
    Nyckelord :Free-to-Fee; Service Infusion; servitization; Product-Service Systems; Service-Dominant Logic; Tjänster; tjänstelogik; Free-to-Fee; tjänstefiering; service infusion; product-service systems;

    Sammanfattning : Inledning: Den tillverkande industrin har länge ansetts ha en stor tillväxtpotential i en ökad tjänstefiering och att det finns en stor outnyttjad potential i tjänster för sålda produkter som kan realiseras genom intäkter för tidigare upplevda gratistjänster genom en process som kallas Free-to-Fee. Syfte: Studiens syfte är att undersöka tillverkande företags interna förståelse av de processer som leder till behovet att genomföra en Free-to-Fee-transition, det vill säga hur man idag hanterar tjänster relativt produkter i sina erbjudanden till marknaden och varför man i vissa fall inkluderar tjänster “gratis” i samband med en produktförsäljning. LÄS MER

  5. 5. Exploring servitization practices in the European Automotive industry: Cross-country case study between France and Sweden - A multiple case study

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Nathan Lambert; Kajsa Lindström; [2023-07-19]
    Nyckelord :servitization; automotive industry; mobility as a service; qualitative analysis; service-dominant business logic; technology; traditional manufacturers; external environment;

    Sammanfattning : This thesis contributes to the existing literature on servitization through a qualitative cross-country case study investigating the phenomenon in the automotive industry, focusing on the experiences of firms in France and Sweden. The current conceptualisation of servitization is limited in its ability to fully capture the complexity of the phenomena observed. LÄS MER