Sökning: "business plan marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 109 uppsatser innehållade orden business plan marketing.

  1. 1. Jakten på kompetens : En fallstudie om det strategiska HRM-arbetet i el-och energibranschen

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Moa Hennström; David Ohrlander; [2023]
    Nyckelord :Talent Management; Talang; HRM system; Strategisk HRM; Kompetensförsörjning; Kompetensutveckling; Skills gap.;

    Sammanfattning :   Datum: 2023-05-29  Nivå: Magisteruppsats Företagsekonomi, 15 hp   Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Hennström Moa (99/02/24)      Ohrlander David (97/08/10)  Titel: Jakten på kompetens - En fallstudie om det strategiska HRM-arbetet i el-och energibranschen.  Handledare: Magnus Linderström  Nyckelord: Talent Management, Talang, HRM system, Strategisk HRM, Kompetensförsörjning, Kompetensutveckling, Skills gap. LÄS MER

  2. 2. Kreditgivningsprocess till SME : Vilken redovisningsinformation upplever banker behov av på grund av informationsasymmetri vid kreditgivning till SME?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Biniam Zeru Tkue; Kristina Nedeljkovic; Sundus Jama; [2023]
    Nyckelord :SME; credit assessment process; information asymmetry; 5c-model; risk assessment; cash flow analysis; financial reporting information; SME; kreditbedömningsprocess; agentteori; 5c-modell; riskbedömning; kassaflödesanalys; redovisningsinformation;

    Sammanfattning : Bakgrund: SME (små och medelstora företag) spelar en avgörande roll för ekonomisk tillväxt och sysselsättning. Trots deras betydelse möter dessa företag ofta utmaningar när de försöker få tillgång till finansiering från banker. LÄS MER

  3. 3. En studie om sociala medier i förmedlingen : Sociala medier som marknadsföringskanal och dess effekter för enskilda fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Adrian Melengic; Sef Sabah Rashid; [2022]
    Nyckelord :Real estate agents; marketing; social media; work life-balance; Fastighetsmäklare; marknadsföring; sociala medier; work life-balance;

    Sammanfattning : Bakgrund Mäklare som fenomen, det vill säga en aktör som står mellan två parter och försöker hitta en lösning som gynnar båda, är en företeelse som funnits i alla tider. I digitaliseringens tidsålder har mäklare också tagit steget ut på nätet och så även till plattformar för sociala medier, såsom Facebook och Instagram. LÄS MER

  4. 4. Franchisestrategi för producenter av cirkulära odlingssystem : en studie av Johannas Stadsodlingar

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Gustaf Knutsson; Teodor Rosenlew; [2022]
    Nyckelord :Cirkulära odlingssystem; Internationell expansion; Franchising;

    Sammanfattning : På grund av den utveckling som ses i samhället idag med krav från konsumenter om spårbarhet från leverantörer och kunna konsumera med gott samvete (så) ställs det höga krav på dagens livsmedelsproduktion. Denna höjda medvetenhet har lett till ett ökat intresse för hållbara odlingssystem såsom cirkulär odling. LÄS MER

  5. 5. Service Recovery genom hantering av eWOM : En studie om svenska e-handelns modebransch.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Omar Abou Khaled; Viktor Oleandersson; [2022]
    Nyckelord :Service Recovery; negative electronic word-of-mouth; complaint handling; e-commerce; Service Failure; fashion industry; eWOM.; Service Recovery; negativ elektronisk word-of-mouth; klagomålshantering E-handel; Service Failure; modebransch; eWOM;

    Sammanfattning : Titel: Service Recovery genom hantering av eWOM - En studie om e-handelns modebransch. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Omar Aboukhaled & Viktor Oleandersson. Handledare: Akmal Hyder. LÄS MER