Sökning: "business questionnaires"

Visar resultat 1 - 5 av 360 uppsatser innehållade orden business questionnaires.

  1. 1. Technology Acceptance in the Age of Mobile Applications

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Svensson; Siri Nygren; Emily Sundqvist; [2023]
    Nyckelord :Digitalisation; Mobile Apps; Technology Acceptance Model TAM ; Retail App Adoption; IKEA.; Business and Economics;

    Sammanfattning : This paper aims to investigate the factors that affect the technology acceptance of retail apps and elaborates on the Technology Acceptance Model (TAM) through an in-depth, single case study on IKEA. The case study provides the research with the crucial aspect of the customer's perception of the app and extends the framework through the practical adoption of apps. LÄS MER

  2. 2. Jakten på kompetens : En fallstudie om det strategiska HRM-arbetet i el-och energibranschen

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Moa Hennström; David Ohrlander; [2023]
    Nyckelord :Talent Management; Talang; HRM system; Strategisk HRM; Kompetensförsörjning; Kompetensutveckling; Skills gap.;

    Sammanfattning :   Datum: 2023-05-29  Nivå: Magisteruppsats Företagsekonomi, 15 hp   Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Hennström Moa (99/02/24)      Ohrlander David (97/08/10)  Titel: Jakten på kompetens - En fallstudie om det strategiska HRM-arbetet i el-och energibranschen.  Handledare: Magnus Linderström  Nyckelord: Talent Management, Talang, HRM system, Strategisk HRM, Kompetensförsörjning, Kompetensutveckling, Skills gap. LÄS MER

  3. 3. Gamification - Den roliga inlärningsvägen till digitala internutbildningar : Är digitala internutbildningar med gamification roligare?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Oscar Ahlgren; Björn Skogby Steinholtz; [2023]
    Nyckelord :gamification; digital training education; companies; fun; comparison; gamification; digitala utbildningar; företag; rolighet; jämförelse;

    Sammanfattning : Digitala utbildningar finns för att hjälpa verksamheter med att utbilda sina anställda för att förbättra deras prestationer, samt skydda verksamheterna från att bli utnyttjade. Gamification eller spelifiering är tillämpningen av spelmekanismer i ett icke-spelsammanhang och används inom företag då dess upplevda potential gör att lärande blir mer engagerande och roligt. LÄS MER

  4. 4. Status Mapping of tank to grave management of Low-GWP refrigerants.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sandra Parra Gimeno; [2023]
    Nyckelord :Refrigerant; Blends; Synthetic low-GWP refrigerant; Natural refrigerant; Global Warming Potential GWP ; Tank-to-grave; Interviews.; Köldmedier; Blandning; Globalt uppvärmningspotential GWP ; Låg-GWP köldmedier; Naturligt köldmedier; installation till destruktion; Intervjuer.;

    Sammanfattning : Refrigeration plays a vital role today in various residential, commercial, and industrial processes, requiring refrigerants to facilitate the cooling or heating processes. Over time, refrigerants have undergone significant changes to meet technological, social, environmental, and economic needs. LÄS MER

  5. 5. An analysis of how video advertising factors influence consumers' impulse purchase intentions — In the context of short-form video

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Huihao Lu; Yating Zheng; [2023]
    Nyckelord :Short-form video advertising; impulsive purchase intention; emotional response; Business and Economics;

    Sammanfattning : Online shopping is gradually becoming a daily behavior in people's lives, and advertising marketing methods based on short videos are also playing an increasingly important role in this trend. Different from pictures and texts, it combines sound and picture, is easy to spread, and contains a lot of information, which conforms to people's habit of using fragmented information. LÄS MER