Sökning: "business to business business to consumer marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 467 uppsatser innehållade orden business to business business to consumer marketing.

  1. 1. Marknadsföringsstrategier för att stimulera inköp av miljömärkta produkter : En studie av detaljhandel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Amina Farah; Zahra Ghafoyryan; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier för stimulering av inköp av miljömärkta produkter Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi  Författare: Amina Farah & Zahra Ghafoyryan  Handledare: Akmal Hyder & Anna Ljung  Examinator: Agneta Sundström Datum: 2021 - januari   Syfte: Syftet med studien är att få ökad förståelse för vilka gröna marknadsföringsstrategier livsmedelsbutiker väljer att använda, för att stimulera konsumenter till köp av miljömärkta produkter inom dagligvaruhandeln. Metod: För att kunna besvara studiens syfte har en kvalitativ forskningsmetod valts i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. The naked truth? : En kritisk diskursanalys om fast fashion-företaget NA-KD:s externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper; Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Hanna Ådahl; My Brännström; [2021]
    Nyckelord :NA-KD; fast fashion; fashion industry; sustainability; company profile; external communication; marketing communication;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to increase the understanding of how the Swedish fast fashion company NA-KD expressed its profile and how it could be linked to sustainability. The fashion industry is known for having big sustainability problems, and that is why the main focus of this study was the paradox between fast fashion and sustainability due to its conflict nature. LÄS MER

  3. 3. Implementation and Exploitation of Data and Data Driven Decisions in B2B sales and marketing - A Case Study

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Ella Almius Cederstav; Elin Elmeljung; [2020-06-23]
    Nyckelord :Big data; Data driven; Data Analytics; Digital transformation; Change management;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  4. 4. To dare or not to dare – taking a stand in marketing campaigns - How companies’ decisions to take a public standpoint in social issues affect consumers’ perceptions and behaviour

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Amanda Lindén; Rebecca Lindén Pagoldh; [2020-06-23]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; CSR marketing; Social Marketing; Brand Activism; Gender equality; Millennials; Goodwash; Resistance;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  5. 5. Preprocessing method comparison and model tuning for natural language data

    Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Mikrodataanalys

    Författare :Peter Tempfli; [2020]
    Nyckelord :Natural language processing; sentiment analysis; machine learning;

    Sammanfattning : Twitter and other microblogging services are a valuable source for almost real-time marketing, public opinion and brand-related consumer information mining. As such, collection and analysis of user-generated natural language content is in the focus of research regarding automated sentiment analysis. LÄS MER