Sökning: "business to business business to consumer marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 467 uppsatser innehållade orden business to business business to consumer marketing.
1. Marknadsföringsstrategier för att stimulera inköp av miljömärkta produkter : En studie av detaljhandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier för stimulering av inköp av miljömärkta produkter Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Amina Farah & Zahra Ghafoyryan Handledare: Akmal Hyder & Anna Ljung Examinator: Agneta Sundström Datum: 2021 - januari Syfte: Syftet med studien är att få ökad förståelse för vilka gröna marknadsföringsstrategier livsmedelsbutiker väljer att använda, för att stimulera konsumenter till köp av miljömärkta produkter inom dagligvaruhandeln. Metod: För att kunna besvara studiens syfte har en kvalitativ forskningsmetod valts i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
2. The naked truth? : En kritisk diskursanalys om fast fashion-företaget NA-KD:s externa kommunikation
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper; Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The purpose of this study was to increase the understanding of how the Swedish fast fashion company NA-KD expressed its profile and how it could be linked to sustainability. The fashion industry is known for having big sustainability problems, and that is why the main focus of this study was the paradox between fast fashion and sustainability due to its conflict nature. LÄS MER
3. Implementation and Exploitation of Data and Data Driven Decisions in B2B sales and marketing - A Case Study
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER
4. To dare or not to dare – taking a stand in marketing campaigns - How companies’ decisions to take a public standpoint in social issues affect consumers’ perceptions and behaviour
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER
5. Preprocessing method comparison and model tuning for natural language data
Master-uppsats, Högskolan Dalarna/MikrodataanalysSammanfattning : Twitter and other microblogging services are a valuable source for almost real-time marketing, public opinion and brand-related consumer information mining. As such, collection and analysis of user-generated natural language content is in the focus of research regarding automated sentiment analysis. LÄS MER
