Sökning: "business to business målgrupp"
Visar resultat 1 - 5 av 112 uppsatser innehållade orden business to business målgrupp.
1. Från Camping till Glamping : En turismvetenskaplig studie kring implementering av glamping som verksamhetsutvecklingsstrategi för campingverksamheter
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Denna vetenskapliga studie har haft fokus på att se huruvida fenomenet glamping kan implementeras som utvecklingsstrategi inom campingplatser i Västra Götaland och Värmland. Även miljömässig hållbarhet utifrån de deltagande verksamheterna har studerats för att möjliggöra för att se likheter och skillnader mellan verksamheter inom glamping, camping med glamping och för renodlade campingverksamheter. LÄS MER
2. Ett intressentperspektiv på slow fashion-affärsmodellen : En multipel fallstudie om långsam konsumtion i modebranschen
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : Som en reaktion mot fast fashion-rörelsen och de oansvariga konsumtionsmönster som den medför har slow fashion uppstått som ett mer hållbart alternativ i modebranschen. Slow fashion beskrivs ofta som mode av hög kvalitet med en tidlös design vars syfte är att sakta ner flödena och minska konsumtionen. LÄS MER
3. The startup journey from idea to first Proof of concept - customer : A multiple case study
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Startups within the tech field are incraesingly using proof of concept (POC) customers as a partner when developing new products and services as this enables them to sell the product before building it, ensuring that the product they are developing is aligned with the market needs before making it avaliable to a wider market. Becasue of the positive results that designing and developing new products together with users and customers have shown, the acqusition of POC customers has become a crucial step in the product development process for many startups. LÄS MER
4. Hållbarhetskommunikation på Instagram : En kvalitativ innehållsanalys av svenska fast fashion-företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Fast fashion-industrin blir ständigt anklagad för att inte vara hållbar och konsumenters kunskap om hållbarhet är bristande. Forskning visar att konsumenternas förståelse för fast fashion-industrin och hur det påverkar omvärlden är nyckeln för att nå förändring och en hållbar industri. LÄS MER
5. A study of circular business model for SMEs in the CNC machine tool field
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The purpose of this study is to develop and evaluate a circular business model for SMEs in the CNC machine tool field. To make the thesis more in-depth and with higher practical values, a CNC tool supplier company, MAQ AB, is chosen as the case study company. LÄS MER