Sökning: "business-to-business B2B"

Visar resultat 16 - 20 av 230 uppsatser innehållade orden business-to-business B2B.

  1. 16. Konkurrensfördelar med en hållbarhetsstrategi : En fallstudie av vilka fördelar Brewmaster kan uppnå genom en ökad förståelse för B2B-kunders kravställningar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Julia Jernek; Moa Selerud; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; sustainability strategy; requirements; supplier; competitive advantages; sustainable development; supplier criteria; partnerships; stakeholders; business- to-business customers; Hållbarhet; hållbarhetsstrategi; kravställningar; leverantör; konkurrensfördelar; hållbar utveckling; leverantörskriterier; partnerskap; intressenter; business-to-business kunder;

    Sammanfattning : Bakgrund: Inom företagssektorn prioriteras sociala- och miljömässiga hållbarhetsaspekter i större utsträckning vid utvärdering av nya och befintliga leverantörer. Leverantörer är i behov av att uppfylla kriterier från B2B-kunder varvid en hållbarhetsstrategi kan vara fördelaktig att verka utefter. LÄS MER

  2. 17. A reduction in physical interaction : its effect on B2B relationships

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Sanfridsson; Johan Öhrn; [2022]
    Nyckelord :Digital interaction; Physical interaction; COVID-19 pandemic; Operational linkages; Social bonds; Cooperative norms; Trust; Business-to-business B2B relationship;

    Sammanfattning : This study aims to examine how a business-to-business (B2B) relationship is affected by a decrease in physical interactions between firm representatives. Previous studies have shown that external events can affect B2B relationships but not how these effects take shape. LÄS MER

  3. 18. Value Determinants in Seed Stage SaaS Valuation : Main value determinants to consider when conducting a valuation of a seed stage SaaS company

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Emil Adeli; Daniel Nylund; [2022]
    Nyckelord :seed stage; valuation; value determinants; start-up; angel investors; venture capital; SaaS; software as a service; value drivers; seed stage; värdering; värdedeterminanter; start-up; ängelinvesterare; venture capital; SaaS; software as a service; värdedrivare;

    Sammanfattning : One of the single biggest challenges for start-ups is to find the necessary funding to achieve growth. Software-as-a-service (SaaS) companies are no different and rely on seed stage investments to build and develop a service in order to acquire paying customers. LÄS MER

  4. 19. Monetizing on-premises software : An explorative study on revenue models of B2B software providers

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Filip Lundström; [2022]
    Nyckelord :software; on-premises; on-prem; on-premise; revenue model; revenue models; B2B; business-to-business; business model; business model; business to business; lokalt installerad; lokalt körd; lokal mjukvara; mjukvara; intäktsmodell; intäktsmodeller; affärsmodell; affärsmodeller;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to increase the understanding of useful revenue models for B2B oriented providers of on-premises software. To fulfill the purpose, two research questions are answered. LÄS MER

  5. 20. Digital Transformation of B2B Sales Organisations : A case study of a Swedish paper manufacturer

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :André Yang Melsom; Davina Maria Plum; [2022]
    Nyckelord :Business-to-business; Sales; Digitalisation; Digital Transformation; Paper Industry; Case Study; Framework; and Strategy; Business-to-business; Försäljning; Digitalisering; Digital Omvandling; Pappersindustri; Fallstudie; Ramverk; och Strategi;

    Sammanfattning : With the introduction of a fourth industrial revolution, new technologies are changing the behaviour of buyers in all markets. Coupled with an acceleration caused by the COVID-19 pandemic, manufacturers are now more than ever facing a pressure to digitally transform. LÄS MER