Sökning: "business-to-business B2B"
Visar resultat 16 - 20 av 230 uppsatser innehållade orden business-to-business B2B.
16. Konkurrensfördelar med en hållbarhetsstrategi : En fallstudie av vilka fördelar Brewmaster kan uppnå genom en ökad förståelse för B2B-kunders kravställningar
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Inom företagssektorn prioriteras sociala- och miljömässiga hållbarhetsaspekter i större utsträckning vid utvärdering av nya och befintliga leverantörer. Leverantörer är i behov av att uppfylla kriterier från B2B-kunder varvid en hållbarhetsstrategi kan vara fördelaktig att verka utefter. LÄS MER
17. A reduction in physical interaction : its effect on B2B relationships
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study aims to examine how a business-to-business (B2B) relationship is affected by a decrease in physical interactions between firm representatives. Previous studies have shown that external events can affect B2B relationships but not how these effects take shape. LÄS MER
18. Value Determinants in Seed Stage SaaS Valuation : Main value determinants to consider when conducting a valuation of a seed stage SaaS company
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : One of the single biggest challenges for start-ups is to find the necessary funding to achieve growth. Software-as-a-service (SaaS) companies are no different and rely on seed stage investments to build and develop a service in order to acquire paying customers. LÄS MER
19. Monetizing on-premises software : An explorative study on revenue models of B2B software providers
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to increase the understanding of useful revenue models for B2B oriented providers of on-premises software. To fulfill the purpose, two research questions are answered. LÄS MER
20. Digital Transformation of B2B Sales Organisations : A case study of a Swedish paper manufacturer
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : With the introduction of a fourth industrial revolution, new technologies are changing the behaviour of buyers in all markets. Coupled with an acceleration caused by the COVID-19 pandemic, manufacturers are now more than ever facing a pressure to digitally transform. LÄS MER