Sökning: "business-to-business sales support"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden business-to-business sales support.

  1. 1. A sales person’s perspective : The perceived usefulness of digital solutions in B2B- selling

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mary-Ann Eriksson; Erik Rosqvist; [2023]
    Nyckelord :B2B-selling; perceived usefulness; usage of digital solutions; user acceptance;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to enhance our understanding of how salespeople in B2B organizations perceive the usefulness of digital solutions in their work. The use of digital solutions continues to increase in business-to-business (B2B)-selling. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesbyggande säljstöd för virkesköpare i skogsbranschen : en fallstudie om Martinsons Skogshandbok

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Julia Algotsson; [2020]
    Nyckelord :försäljning; försäljningsstöd; marknadsföring; premium-differentiering; varumärke; varumärkesbyggnad; varumärkesidentitet; virkesköpare; branding; brand building; business-to-business; business-to-business sales support; forest industry; sales; sales management; sales support;

    Sammanfattning : I takt mot ett fossilfritt samhälle blickar allt fler mot den förnybara skogsråvaran. Skogsindustrin går på högvarv och konkurrensen hårdnar. Aldrig förr har marknadsföring varit så aktuellt, och till den hör teorin om försäljning. LÄS MER

  3. 3. Sales professionals’ perceptions regarding financial incentives and motivation : A qualitative study in a B2B context

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Gustav Olsson; Sara Hagve; [2016]
    Nyckelord :Motivation; Financial incentives; Sales professionals; B2B.;

    Sammanfattning : It is important for a selling company to have a motivated sales force. The motivation and what employees is motivated by have occupied the interest of human resource researchers for decades. There has been a large amount of research within motivational psychology, which has produced several theories regarding human needs and motivation factors. LÄS MER

  4. 4. A Framework for Selecting an ERP Open Source System: A Case Study

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Alexander Magnusson; [2016]
    Nyckelord :enterprise resource planning; ERP; open source; e-commerce; case study; Sweden; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : An ERP system is a company spanning program that handles everything from production and logistics to sales and customer support. They are extremely costly to implement and thus exclude smaller businesses from usage. LÄS MER

  5. 5. How to Increase Handover Accuracy of Marketing Generated Leads : A Case Study of the Leads Handover in a Multinational B2B Cooperation

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :Olivia Persson Hedin; Malena Sihvonen; [2016]
    Nyckelord :Marketing Generated Leads; Lead Handover; Marketing-Sales Interface; Marketing and Sales Alignment; Information Handover; Interdepartmental Cooperation; Information Handover; Business-to-Business; kundleads från marknadsföringsaktiviteter; överlämning av kundleads; samarbete mellan marknadsföring och sälj; informationsöverlämning; business-to-business;

    Sammanfattning : På grund av marknadsförings växande roll i kundinteraktion, befinner sig marknadsavdelningar allt mer i besittning av nya typer av kundinformation och sådan information som traditionellt har genererats och förvaltats av försäljningsavdelningar. Genom att tillhandahålla försäljningsavdelningen med högkvalitativa kundleads och samarbeta i att avancera dessa till faktiska affärer, kan marknadsföring använda sin nya roll i kundinteraktionen och därmed stödja försäljningstillväxten. LÄS MER