Sökning: "business-to-consumer B2C"
Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden business-to-consumer B2C.
1. Fighting Food Waste with Food Sharing Platforms? A quantitative analysis of consumers’ repurchase intention on profit food sharing platforms
Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : Food waste could cause problems in society, the economy, and the environment, which is regarded as a global problem. In advanced countries, the majority of food waste happens in the retailer-consumer interface. LÄS MER
2. E-handelskunders köpbeteenden : En kvantitativ studie om köpbeteenden och beslutsfattande i förhållande till hållbara leverans- och returalternativ
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institute for Urban Research (IUR)Sammanfattning : Det har under de senaste åren skett en signifikant e-handelstillväxt, inte minst till följd av den rådande Covid-19 pandemin, utan även eftersom kunder konsumerar sina produkter online i större omfattning än tidigare. Därtill har anpassningsförmågan hos ehandelsaktörer blivit allt viktigare, vilket synliggörs genom att fler e-handlare erbjuder sina kunder ett brett urval av leverantörer och leveransmetoder. LÄS MER
3. E-handelskunders köpbeteenden : En kvantitativ studie om köpbeteenden och beslutsfattande i förhållandetill hållbara leverans- och returalternativ
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Over the last couple of years, a remarkable increase in e-commerce sales have occurred due to enhanced consumption patterns during the Covid-19 pandemic. In addition, e-commerce companies have to a greater extent emphasized customer adaptation in regards to delivery opportunities. LÄS MER
4. How can an organization with B2B experience enter a new market utilizing an B2C e-commerce strategy instead? : A case study of a fragrance company
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Globalization and the rapid growth of online-transaction through e-commerce platforms is increasing at a fast pace, not to mention the acceleration during and after the pandemic of Covid-19. The purpose with this qualitative case study of a company operating in the fragrance industry is to give a better understanding of how a company successfully succeeded in internationalizing by utilizing a B2B e-commerce strategy, and how the same company can change strategy to utilize B2C e-commerce to enter a new market which in this case are Sweden. LÄS MER
5. Analysis for the utilization of social media in a Swedish-based SME’s business network : A case study on the service-based startup
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik; Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Social media (SM) is an innovative strategy used to develop new forms of communication channels and platforms. This has led to a positive transformation in the marketing strategy for both small-and-medium enterprises (SMEs) and large enterprises. LÄS MER
