Sökning: "business-to-consumer B2C"

Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden business-to-consumer B2C.

  1. 1. Fighting Food Waste with Food Sharing Platforms? A quantitative analysis of consumers’ repurchase intention on profit food sharing platforms

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Jiqing Chen; [2022]
    Nyckelord :Food waste; Food sharing; Sharing economy platform; Repurchase intention; Technology acceptance model.; Social Sciences; Business and Economics; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Food waste could cause problems in society, the economy, and the environment, which is regarded as a global problem. In advanced countries, the majority of food waste happens in the retailer-consumer interface. LÄS MER

  2. 2. E-handelskunders köpbeteenden : En kvantitativ studie om köpbeteenden och beslutsfattande i förhållande till hållbara leverans- och returalternativ

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institute for Urban Research (IUR)

    Författare :Cristian Mazilu; Jonatan Schlyter Sjöslätt; Sirin El Mokbel; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; Buying Behaviour; Sustainability; Environment; B2C; Delivery; Return; E-handel; Köpbeteende; Hållbarhet; Miljö; B2C; Leverans; Retur;

    Sammanfattning : Det har under de senaste åren skett en signifikant e-handelstillväxt, inte minst till följd av den rådande Covid-19 pandemin, utan även eftersom kunder konsumerar sina produkter online i större omfattning än tidigare. Därtill har anpassningsförmågan hos ehandelsaktörer blivit allt viktigare, vilket synliggörs genom att fler e-handlare erbjuder sina kunder ett brett urval av leverantörer och leveransmetoder. LÄS MER

  3. 3. E-handelskunders köpbeteenden : En kvantitativ studie om köpbeteenden och beslutsfattande i förhållandetill hållbara leverans- och returalternativ

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Jonatan Schlyter Sjöslätt; Sirin El Mokbel; Cristian Mazilu; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; buying behaviour; sustainability; environment; B2C; delivery; return; E-handel; köpbeteende; hållbarhet; miljö; B2C; leverans; retur;

    Sammanfattning : Over the last couple of years, a remarkable increase in e-commerce sales have occurred due to enhanced consumption patterns during the Covid-19 pandemic. In addition, e-commerce companies have to a greater extent emphasized customer adaptation in regards to delivery opportunities. LÄS MER

  4. 4. How can an organization with B2B experience enter a new market utilizing an B2C e-commerce strategy instead? : A case study of a fragrance company

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Aamna Minhas; Sanna Emilsson; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; business-to-business B2B ; business-to-consumer B2C ; Fragrance; Entry mode strategy; Internationalization.;

    Sammanfattning : Globalization and the rapid growth of online-transaction through e-commerce platforms is increasing at a fast pace, not to mention the acceleration during and after the pandemic of Covid-19. The purpose with this qualitative case study of a company operating in the fragrance industry is to give a better understanding of how a company successfully succeeded in internationalizing by utilizing a B2B e-commerce strategy, and how the same company can change strategy to utilize B2C e-commerce to enter a new market which in this case are Sweden. LÄS MER

  5. 5. Analysis for the utilization of social media in a Swedish-based SME’s business network : A case study on the service-based startup

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik; Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Nitish Shrinivas Kulkarni; Namratha Kumar Vemulkar; [2021]
    Nyckelord :Business-to-Business Marketing; ARA Model; Social Media; Small-and-Medium Enterprises; Collaboration Process; Hybrid Approach.;

    Sammanfattning : Social media (SM) is an innovative strategy used to develop new forms of communication channels and platforms. This has led to a positive transformation in the marketing strategy for both small-and-medium enterprises (SMEs) and large enterprises. LÄS MER