Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kvalitetsförändringar i ’Elise’- äpplen efter öppning av ULO-lager

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Plant Breeding (from 130101)

    Författare :Dag Pålsson; [2023]
    Nyckelord :Äpplen; lagring; shelf-life; kvalité; fasthet; sockerinnehåll; livsmedelsförluster;

    Sammanfattning : För att kunna erbjuda konsumenter svenskproducerade äpplen över en stor del av året lagras frukten i sk ULO (ultra low oxygen) -lagring. Genom att temperatur, relativ fuktighet och atmosfär reglerass kan biologiska processer, såsom respiration och etylenproduktion, kontrolleras och sänkas vilket resulterar i att frukten håller längre och har bättre kvalité över en längre tid. LÄS MER

  2. 2. “MAN FÖLJER RUNT LIKSOM, SOM EN GÅNG. SOM EN BANA. VAR SKA MAN ANNARS GÅ?” En antropologisk studie av upplevelser i prylaffärernas labyrinter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Victor Höghielm; [2022-08-24]
    Nyckelord :Affekt; atmosfär; labyrint-butik; planlösning; konsumtion;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats utforskar besökares relation till butiker med en labyrintliknande planlösning och hur besökarna uppfattar både sortiment, atmosfär och planlösning. Studien visar hur affekt, atmosfär och planlösning påverkar besökarnas beslut gällande att inhandla produkter eller inte. LÄS MER

  3. 3. Svenska högskolestudenters attityder till välgörenhets Second Hand : I relation till Fast Fashion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Victor Andrén; Felicia Kantling Karlsson; Mikaela Östling; [2020]
    Nyckelord :Attitudes; Charity Second Hand; Multiattribute Model; Swedish College Students; Motivational Perspective; Clothing consumption; Attityder; Välgörenhets Second Hand; Multiattributsmodellen; Svenska högskolestudenter; Motivationsperspektiv; Klädkonsumtion;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to create an understanding of Swedish college students’ attitudes towards charity Second Hand through Fishbein's multi-attribute model. Attitudes towards Fast Fashion have also been measured in the model to enable a comparison between the two objects. LÄS MER

  4. 4. Butikens interna atmosfär : Hur butiker kan använda sig av atmosfärens olika delar

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Jessica Palmqvist; Dan Hassanein; [2018]
    Nyckelord :butiksatmosfär; försäljning;

    Sammanfattning : Ämnet som diskuteras i arbetet handlar om den påverkan av butiksmiljön, som triggar igång specifika känslor och agerande hos kunderna. Även vad en butik kan ändra på och tänka på när designen på atmosfären utformas i syfte att skapa fördelar för både kunder och butiker. Inom butiksatmosfären kan två dimensioner diskuteras. LÄS MER

  5. 5. Design som engagerar : En analys av tjänstedesign och omnikanaler inom dagligvaurhandeln

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Hanna Nyholm; Amanda Åberg; [2016]
    Nyckelord :touchpoints; service design; omnichannels; customer journey; Process Virtualization Theory; Users and Gratification Theory; customer experience.; Tjänstedesign; touchpoints; beröringspunkter; omnikanaler; kundengagemang; Process Virtualization Theory; Users and Gratification Theory; kundupplevelse;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur olika beröringspunkter påverkar kundengagemanget inom dagligvaruhandeln. Då trenden går mot att se till kundens helhetsupplevelse inom ett företags ekosystem snarare än det enskilda köpet blir kundengagemang och omnikanal två begrepp som kan ses som högst aktuella att studera när företag idag ska utforma sin beröringspunktarkitektur. LÄS MER