Sökning: "butik atmosfär"
Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden butik atmosfär.
11. Klagomålshantering i butik sett utifrån olika ägarformer.
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Klagomål är när någon är missnöjd med något eller att denne har förväntningar som inte har uppfyllts. Ett klagomål är för butikerna ett gyllene tillfälle att göra en missnöjd kund glad igen och åsikten som kommer är ett gratis förbättringsarbete för butiken som bör se detta som en gåva (Barlow 1997). LÄS MER
12. Konsumenters köpbeteende : hur handlar kvinnor?
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Syftet med detta arbete är att ta reda på hur konsumenter handlar konfektion och hur butiker kan påverka kunden till köp i butik. Metoden bygger på sökande av information genom litteratur, Internet, intervjuer och en enkätundersökning. Avgränsningen kring konsumentundersökningen är att endast studera kvinnor i åldrarna 20-60 år. LÄS MER
13. Butiksatmosfären och kundens uppfattning
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Konkurrensen om kunderna blir allt hårdare och numera konsumerar vi inte bara det som är nödvändigt utan även ur ett nöjesperspektiv, shopping har blivit en fritidsysselsättning och ett sätt att umgås för många. När det gäller nöjesshopping så blir själva upplevelsen och intrycken i butiken en avgörande faktor för om kunden väljer att handla i butiken, butikskommunikationen är där med ett viktigt konkurrensmedel vid kampen om kunderna. LÄS MER
14. Konceptbutik på hjul
Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Jag har i mitt examensarbete arbetat för sko- och lifestyleföretaget Sneakersnstuff som har sina butiker i Stockholm och Malmö. Arbetet har inneburit att formge en konceptbutik i en liten husvagn med hjälp av informationsdesign. LÄS MER
15. Den interiöra miljön : och konsumenternas upplevelse av atmosfären i en butik
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Syfte: Denna uppsats har som huvudsyfte att beskriva vilken betydelse konsumenten upplever att butiksmiljön har för shoppingupplevelsen. Hur förhåller sig den interiöra miljön till konsumenternas upplevelse av atmosfären i en butik? Vad är det som skapar positiva och negativa upplevelser för konsumenterna i butiksmiljön? Metod: Kvalitativ metod med öppna individuella intervjuer och två fokusgrupper. LÄS MER