Sökning: "butik interiör"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden butik interiör.

  1. 1. En föränderlig butik : optimering av butikslayout för second hand

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Madelene Burman; Madeleine Thorell; [2017]
    Nyckelord :Layout; Second hand; Optimization; Layout; Second hand; Optimering;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to research how second hand stores can optimize their store layout. The delimitations have been restricted to the exterior, interior, layout and display variables within the design of layout design. Second hand is an increasingly growing industry that a lot of people have different opinions about. LÄS MER

  2. 2. Sinnen i butikerna : En studie om hur butikschefer använder sig utav sinnen för att skapa upplevelse i butiken

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jakop Aslan; Mathias Jardner; [2015]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; perception; upplevelse; Butikens interiör;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Vilken är den teoretiska potentialen för sinnesmarknadsföring? Vilken är den subjektivt varsebliva potentialen bland butikschefer? Vilka är skillnaderna mellan den praktiska och teoretiska potentialen?Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva butikschefers subjektiva perception av potential för sinnesmarknadsföring och analysera det med hjälp utav teoretisk potential för sinnesmarknadsföring för att se skillnaderna emellan, samt tillhandahålla rekommendationer för hur företag kan skapa sinnesupplevelser.Metod: Studien är gjord utav kvalitativmetod. LÄS MER

  3. 3. Hur påverkas konsumenten av butikens interiör?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Linda Pettersson; Ida Öhman; [2013]
    Nyckelord :butiksmiljö; interiör; provhytt; påverkan;

    Sammanfattning : Flertalet forskare har genom studier kommit fram till att butikens design och butiksmiljön har stora effekter på kunden. En viktig del i butiksmiljön är provhytterna en del som ofta glöms bort, samtidigt visar en studie att 67% av de kunder som provat ett plagg i butiken köper därefter klädesplagget, medan endast 10 % av de som inte besöker en provhytt genomför ett köp. LÄS MER

  4. 4. Intern och extern butiksmiljö : En studie om hur butikschefen kan forma sin butiksmiljö för att uppmärksamma konsumenterna

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Malin Magnusson; Linda Larsson; Linnèa Frid; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : För en butik är det viktigt att framställa sig på ett inspirerande sett för att locka in kunder i butiken. Det börjar redan med att bygga upp en bra exteriör bestående av bland annat fasad, skyltfönster och skyltar. Butiken måste få kunden intresserad redan utanför för att den ska känna en vilja att handla. LÄS MER

  5. 5. Exponering : Hur kan exponering i butik göra kunder uppmärksamma på sortimentet?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Therese Ekman; Natalie Karlsson; [2011]
    Nyckelord :butikskommunikation; exponering;

    Sammanfattning : Det är till fördel för butiker att känna till de bästa sätten för att locka in konsumenter till just deras butik. Idag är det en hård konkurrens mellan detaljister och därför är det viktigt att sticka ut och synas på bästa sätt genom sin exponering. LÄS MER