Sökning: "butik läge"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden butik läge.

  1. 1. Användarcentrerad konceptutveckling : Förbättrad användarupplevelse genom välgrundade designändringar i Husqvarnas batteridrivna motorsågar

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Produktrealisering

    Författare :Arvid Wittwång; Markus Storck; [2023]
    Nyckelord :husqvarna; motorsåg; produktutveckling; centrifugalkoppling; konceptutveckling; användarcentrerad design; maskinteknik;

    Sammanfattning : Med Husqvarna som fallföretag undersöker det här arbetet de egenskaper som användare önskar se hos en batteridriven motorsåg och hur de uppnås. Detta görs i skenet av Husqvarnas beslut att sätta en centrifugalkoppling på den batteridrivna motorsågen 542i XP, som vid lansering under hösten 2023 blev den första i sitt slag. LÄS MER

  2. 2. Småföretagens överlevnad i Visby innerstad : En kvalitativ studie om småföretag inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elina Cedergren; Frimodigs Ella; [2022]
    Nyckelord :strategic business management; small businesses; sustainable competitive advantages; survival; RBV; strategisk företagsledning; småföretag; hållbara konkurrensfördelar; överlevnad; RBV;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att öka medvetenheten kring vilka resurser som är viktiga för att småföretag inom detaljhandeln ska överleva i Visby Innerstad. Vidare avser studien att delge tankar kring handeln i Visby innerstad utifrån den lokala konsumentens perspektiv. LÄS MER

  3. 3. Vad har vi för organisationskulur egentligen? : En undersökande och jämförande studie av organisationskulturen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Jessica Jakobsson; Victoria Vall; [2020]
    Nyckelord :Competing values framework; effektivitet; OCAI; organisationsförändring; organisationsutveckling; mätinstrument;

    Sammanfattning : I varje organisation existerar det en kultur, organisationskultur, som är unik just för företaget och inom den kan det finnas variationer. Kunskap om hur organisationskulturen ser ut, vilka variationer som finns, vad de beror på och hur de kan komma till uttryck är en styrka för organisationen och ger den en stor fördel i dess utveckling samt kan vara avgörande för organisationens överlevnad. LÄS MER

  4. 4. Paradiset: Sweden’s answer to whole foods : a netnographic case study of modern marketing techniques and how to build a business identity

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Martina Hultén; [2016]
    Nyckelord :advertisement; branding; business identity; food; marketing; netnography; nudging; organic; social media; storytelling; sustainability;

    Sammanfattning : The practice of marketing has changed from a focus on promoting individual products to engaging with people’s identities and lifestyle choices (Belz & Peattie, 2009). A consumer focus and sustainability movement has triggered the marketing development further, where techniques such as green and social marketing are used to reach the more conscious customer. LÄS MER

  5. 5. Design som engagerar : En analys av tjänstedesign och omnikanaler inom dagligvaurhandeln

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Hanna Nyholm; Amanda Åberg; [2016]
    Nyckelord :touchpoints; service design; omnichannels; customer journey; Process Virtualization Theory; Users and Gratification Theory; customer experience.; Tjänstedesign; touchpoints; beröringspunkter; omnikanaler; kundengagemang; Process Virtualization Theory; Users and Gratification Theory; kundupplevelse;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur olika beröringspunkter påverkar kundengagemanget inom dagligvaruhandeln. Då trenden går mot att se till kundens helhetsupplevelse inom ett företags ekosystem snarare än det enskilda köpet blir kundengagemang och omnikanal två begrepp som kan ses som högst aktuella att studera när företag idag ska utforma sin beröringspunktarkitektur. LÄS MER