Sökning: "butik modell"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden butik modell.

  1. 1. Visual Merchandising : Visual Merchandising i livsmedelsbutiker med fokus på ekologiska livsmedel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennie Petersson; Julia Halén; Fanny Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Organic foods; grocery stores; Visual Merchandising; Marketing Mix; display; Ekologiska livsmedel; livsmedelsbutiker; Visual Merchandising; Marknadsmix; exponering;

    Sammanfattning : An extensive number of previous studies have examined the consumption of organic foods from a consumer perspective, and previous studies that have examined Visual Merchandising have primarily focused on the fashion industry. The purpose of this study is to investigate how three physical grocery stores work with Visual Merchandising when displaying organic foods. LÄS MER

  2. 2. Aplasjön huset

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Maya Diab; [2022]
    Nyckelord :Apalsjön; Våtmark; Kallbadhus; Trähus; Friluftsliv; Aktivitet center;

    Sammanfattning : The concept for the project is based on using the wetland at Apalsjön as an activity site that contain  a Folketshus, a research center for water studies and a cold bath house. The land today is arable land that has some recurring problems such as flooding and high carbon dioxide emissions. LÄS MER

  3. 3. Facebook som marknadskommunikationskanal inom livsmedelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Sahlstrand; Erik Starsmark; [2021]
    Nyckelord :Facebook; Marketing; Social media; Grocery store Supermarket; Communication; Facebook; Marknadsföring; Social media; Livsmedelsbutik; Kommunikation;

    Sammanfattning : Sociala medier är en stor del av samhällets vardagliga liv, vilket innebär att företagbehöver utveckla sin marknadsföring och följa dit konsumenterna befinner sig.Facebook är den mest populära plattformen att marknadsföra sig på somverksamhet, och denna studie intresserar sig för livsmedelsbutiker. LÄS MER

  4. 4. Den moderna modebutiken : Kampen mot hållbar konkurrenskraft inom svenska trasitionella modebutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tobias Minin; Viktor Petersson; [2021]
    Nyckelord :Modern retail fashion store; retail death; Customer value proposition; hedonic; utilitaristic; shopping motivation; 3P; customer experiences; activities; competitive advantage.; Modern retail fashion store; retail death; Customer value proposition; hedonic; utilitaristic; shopping motivation; 3P; customer experiences; activities; competitive advantage.;

    Sammanfattning : I skuggan av den ökande svenska elektroniska detaljhandeln står en fysisk butikshandel inom mode på sin bristningsgräns. När allt fler konsumenter väljer att konsumera mode genom den digitala världen så kan det få förödande konsekvenser för den fysiska modebutikshandeln. LÄS MER

  5. 5. "Butik upphör - ledig lokal!" : En studie om butiksdöden som handlingsutrymme för att skapa en mer demokratisk stadskärna

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Henrik Olsson; Sofia Hjort; [2020]
    Nyckelord :Detaljhandelsskiftet; bottenvåningslokaler; stadsutvecklingsaktörer; handlingsutrymme; stadskärna; vakanser;

    Sammanfattning : Det här arbetet syftar till att belysa butiksdöden och det pågående detaljhandelsskiftet som handlingsutrymme att närma sig en mer rättvis fördelning av stadskärnans rum. I arbetet problematiseras rådande strukturer kring att stadskärnans innehåll fokuserar på konsumtion. LÄS MER