Sökning: "butik sortiment"
Visar resultat 1 - 5 av 77 uppsatser innehållade orden butik sortiment.
1. Moderniserad lagerutformning av ett centrallager : Fallstudie på en nordisk byggvarukedja
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Syfte - Syftet med studien är att tillhandahålla ett strukturerat ramverk vid uppförande av en ny lagerlayout i ett centrallager till en nordisk byggvarukedja. Genom att bistå med denna studie hjälper det företaget att uppnå högre effektivitet gällande lagerhållning samt identifiering av informationsgapet inom lagereffektivisering med icke-standardiserat gods. LÄS MER
2. Konsumentbeteende inom fast fashion-branschen : En kvantitativ studie kring konsumentbeteendet inom fast fashion-branschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : The aim of the study is to further understand the factors influencing consumer behavior in the fast fashion segment. The study is done from a consumer perspective where 84 consumers were asked questions regarding their preferences, behaviors, and habits while shopping, and which aspects they are most keen about while visiting fast fashion stores. LÄS MER
3. “MAN FÖLJER RUNT LIKSOM, SOM EN GÅNG. SOM EN BANA. VAR SKA MAN ANNARS GÅ?” En antropologisk studie av upplevelser i prylaffärernas labyrinter
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Denna kandidatuppsats utforskar besökares relation till butiker med en labyrintliknande planlösning och hur besökarna uppfattar både sortiment, atmosfär och planlösning. Studien visar hur affekt, atmosfär och planlösning påverkar besökarnas beslut gällande att inhandla produkter eller inte. LÄS MER
4. Tillgängligt mode för alla? : Hur kvinnor upplever och hanterar storleksexkludering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Idag pågår en diskussion om huruvida en typ av konsumenter exkluderas i modeindustrin och möjligheterna kring att få en bredare inkludering av större storlekar och varierande kroppstyper i modebranschen. Tidigare studier som har utförts på kvinnor med större storlek visar att det finns stora svårigheter att kunna visa upp och vara sitt sanna jag när det normativa modet och samhället inte tillåter det. LÄS MER
5. Facebook som marknadskommunikationskanal inom livsmedelsbutiker
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Sociala medier är en stor del av samhällets vardagliga liv, vilket innebär att företagbehöver utveckla sin marknadsföring och följa dit konsumenterna befinner sig.Facebook är den mest populära plattformen att marknadsföra sig på somverksamhet, och denna studie intresserar sig för livsmedelsbutiker. LÄS MER