Sökning: "butiksanställda"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade ordet butiksanställda.

  1. 1. Återförsäljarens mixed branding strategier : Beslutsfattande vid exponering av lyxvarumärken i fysisk butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alexander Oberg; Michelle Edvinsson; Lamija Cekic; [2023]
    Nyckelord :Retailers; mixed branding; luxury fashion; marketing; visual merchandising; exposure and decision making; Återförsäljare; mixed branding; lyxmode; marknadsföring; visual merchandising; exponering och beslutsfattande.;

    Sammanfattning : Studien har med en kvalitativ ansats analyserat och diskuterat återförsäljarens beslutsfattande vid exponering och marknadsföring av lyxvarumärken, inom ramen för mixed branding strategier. Studiens syfte har grundat sig på att utforska tillvägagångssättet, hur återförsäljare tillämpar marknadsföringsstrategier och riktlinjer, samt återförsäljarens ansvar vid exponering och marknadsföring i fysisk butik. LÄS MER

  2. 2. Kan jag hjälpa dig med något? - En fallstudie om H&M-anställdas upplevda förutsättningar för motivation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lovisa Järlström; Axel Nyblom; [2022]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Detaljhandelslandskapet har under de senaste åren förändras på grund av digitaliseringens utveckling och då fysiska butiker står inför stora utmaningar kan motiverad personal ses som en allt viktigare resurs. H&M är en viktig aktör för den svenska detaljhandelsbranschen och denna studie syftar därför till att undersöka hur butiksanställda på H&Ms butiker upplever sina förutsättningar för att skapa motivation. LÄS MER

  3. 3. Impactful Digital Transformation for Retail Employees : A Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Amanda Aniansson; Sarah Ebrahimi; [2022]
    Nyckelord :Digital Transformation; Digital Impact; Retail; Smart Devices; Employee Efficiency; Job Satisfaction; Digital transformation; digital inverkan; detaljhandel; smart enheter; effektivitet hos arbetstagare; arbetstillfredsställelse;

    Sammanfattning : The rapid growth of e-commerce and omnichannel retailing is redefining the role of brick-and-mortar stores. To remain competitive, retailers should leverage digital technologies without compromising the presence of frontline workers, to meet customer expectations. LÄS MER

  4. 4. Att bli bestulen på sina känslor -En kvalitativ studie om det emotionella lönearbetets betydelse för de socialarelationerna

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Klara Domeij; Mathilda Windell; [2020]
    Nyckelord :Emotional labour; service industry; customer interaction; feeling rules; emotional exhaustion; social relations.;

    Sammanfattning : Nowadays the service industry is heavily influenced by a commercialization of theemployees' feelings. In order to gain loyal customers the employees have to be complaisantand accomplish a good relationship with the customers. LÄS MER

  5. 5. A safe workplace in a pandemic : En retorisk analys av Clas Ohlsons internkommunikation under Coronapandemin.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Emma Strandberg; Ditte Boysen Ruge; [2020]
    Nyckelord :Retorisk analys; Internkommunikation; Kriskommunikation; Covid-19; Clas Ohlson;

    Sammanfattning : Det här är en undersökning baserad på två dokument från Clas Ohlsons interna kriskommunikation, från våren 2020 under rådande Covid-19 pandemi. Syftet med undersökningen är att med hjälp av en retorisk analys undersöka hur Clas Ohlson använder sig av retoriska strategier för att övertyga de butiksanställda att det är fortsatt tryggt att vistas på arbetsplatsen, trots smittorisken och restriktionerna från Folkhälsomyndigheten. LÄS MER