Sökning: "butiksansvariga"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet butiksansvariga.

  1. 1. Butiksansvarigas motivation - En kvalitativ studie om butiksansvarigas motivation i den svenska dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jacob Nyberg; Ludvig Kron; [2017]
    Nyckelord :Motivation; dagligvaruhandeln; butiksansvariga; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Butiksansvarigas motivation - En kvalitativ studie om butiksansvarigas motivation i den svenska dagligvaruhandeln. Författare: Ludvig Kron och Jacob Nyberg Nivå och kurs: Kandidatuppsats i kursen KSMK65 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, VT 2017 Handledare: Dorit Christensen Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för service management och tjänstevetenskap Problemformulering: Konkurrensen i den svenska dagligvaruhandeln har hårdnat och i takt med konkurrensen ökar pressen på butikerna. LÄS MER

  2. 2. Optimizing Shopping Centres – A Case Study of Farsta Centrum

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Simon Reppling; Tobias Tillander; [2016]
    Nyckelord :Shopping centres; multi-channel retailing; digital shopping; Farsta Centrum; internet; shopping centre management; Köpcentrum; multikanalförsäljning; digital handel; Farsta Centrum; näthandel; köpcentrumförvaltning;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to examine the possibilities for Farsta Centrum so they can increase their visitor count to avoid losing customers in favor of online shopping. It is investigated through several hypotheses that were formed. To accomplish this, a case study which consists of two parts has been completed. LÄS MER

  3. 3. Affärsstrategiska beslut när en jätte kommer till stan : Ett valexperiment när IKEA etablerar sig

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Thomas Nordvall; Simon Vilhelmsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konkurrensen inom detaljhandeln har ökat kraftigt till följd av ett ökat antal aktörer med allt större butikskoncept. Denna utveckling och konkurrenssituation har inneburit större utmaning för de mindre detaljhandelsföretagen på grund av deras begränsade ekonomiska och personella resurser. LÄS MER

  4. 4. Märkning av färdigförpackade kakor och choklad i Ängelholms kommun – Uppfyller butikerna livsmedelslagstiftningens krav på livsmedelssäkerhet?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Annelie Rosén; [2016]
    Nyckelord :märkningsprojekt livsmedel; tillsynsprojekt märkning livsmedel; märkning livsmedel; märkning färdigförpackade livsmedel; livsmedelsinformation; lagstiftning märkning livsmedel; märkning allergener; undeclared allergens; food labelling legislation; food labelling; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : In December 2014 the requirement increased on pre-packed food labelling when the regulation (EU) No 1169/2011 entered into force. Two important changes were that allergen information must be emphasised in the ingredients list and a minimum font size must be used for the obligatory information on food labels. LÄS MER

  5. 5. Val av livsmedelsbutik : En studie om faktorer som påverkar valet av livsmedelsbutik hos studenter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Edfeldt; Therese Sundberg; [2014]
    Nyckelord :Val av livsmedelsbutik; konsumentbeteende; faktorer;

    Sammanfattning : Livsmedelsindustrin är en av de största industrierna i Sverige och konsumtionen av livsmedel har under en längre tid kontinuerligt ökat. Under en tioårsperiod från 2002- 2012 har konsumtionsvolymen av varor och tjänster ökat med 25 % där livsmedel utgör den tredje största konsumtionsutgiften inom hushållen. LÄS MER