Sökning: "butiksatmosfär"
Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade ordet butiksatmosfär.
11. Sinnesmarknadsföring – : Butikers chans att skapa en upplevelse
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Examensarbete, Marknadsförinsgprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, Kurskod 2FE07E , VT 2010 Författare: Albana Krasniqi, Emelie Lindman och Rondek Zirari. Handledare: Krister Jönsson Examinator: Frederic Bill Titel: Sinnesmarknadsföring – butikers chans att skapa en upplevelse. LÄS MER
12. Att skapa mervärde med hjälp av sortiment- En kvalitativ studie på den svenska dagligvaruhandeln
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte:Syftet med uppsatsen är att beskriva hur dagligvaruhandeln skapar mervärde till konsument genom sitt arbete med sortimentsplanering på en konkurrensintensiv och dynamisk marknad. Vi har i uppsatsen valt en kvalitativ metod vars ansats formats av inslag från både praktiken samt existerande teorier. LÄS MER
13. Butiksatmosfärens betydelse i second hand-butiker
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Idag räcker det sällan med att shopping och konsumtion fyller ett praktiskt behov; det ska helst också vara roligt och lustfyllt. Att dagens konsumenter ställer högre krav gör att spelreglerna på marknaden har förändrats. LÄS MER
14. Exponering : Hur kan exponering i butik göra kunder uppmärksamma på sortimentet?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Det är till fördel för butiker att känna till de bästa sätten för att locka in konsumenter till just deras butik. Idag är det en hård konkurrens mellan detaljister och därför är det viktigt att sticka ut och synas på bästa sätt genom sin exponering. LÄS MER
15. Hur återförsäljare kan arbeta med sitt varumärke : En fallstudie bland klädåterförsäljare i Halmstad
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : The study has shown that retailers in the mid-price segment differentiate their brand through developing a strong company identity around the brand. The personality involves store atmosphere, merchandise and advertising. Larger companies have chosen to lay the responsibility on management level, which facilitates on store level. LÄS MER