Sökning: "butiksatmosfär"

Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade ordet butiksatmosfär.

  1. 6. Butikskommunikation och layout

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JOSEFINE FOLKESSON; EMMA KRISTOFFERSSON; [2014]
    Nyckelord :Layout; butikskommunikation; exponering;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att med hjälp av empiriskt material och tidigare forskning undersöka hur en butikskedja inom modebranschen använder sin butikslayout och olika butiksytor för att visuellt kommunicera till sina kunder. För att avgränsa oss gick vi främst in på användandet av ABC-ytor, butikslayout och färgval i butiksexponeringen. LÄS MER

  2. 7. Visuell butikskommunikation : en studie om Lindex arbetsprocess: från huvudkontor genom butik till kund

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :HANNAH FRANZÉN; LISA GUSTAVSSON; [2013]
    Nyckelord :visual merchandise; exponering; visuell butikskommunikation; butiksatmosfär; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Titel: Visuell butikskommunikation - en studie om Lindex arbetsprocess: från huvudkontor genom butik till kund Utgivningsår: 2013 Författare: Hannah Franzén, Lisa Gustavsson Handledare: Susanne Edström Examinator: Martin Behre Företagen på dagens globala marknad måste hela tiden utveckla nya metoder för att kunna konkurrera i kampen om kunderna. Att arbeta med den visuella butikskommunikationen kan vara ett sätt att vinna fördelar på i dagens handel. LÄS MER

  3. 8. Serviceförväntningar hos kunder : En jämförande studie mellan Acne och H&M

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Linn Ekman; Isabel Heilborn; [2012]
    Nyckelord :service; H M; Acne; kundkontakt; retail; contact with customer; word of mouth; store atmospheric; expectations; detaljhandeln; butiksatmosfär; förväntningar;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar service, ett fenomen som har växt sig starkare de senaste årtiondena och som har kommit att bli ett avgörande verktyg för många företag för att kunna skapa marknadsfördelar. Att ett företag förvaltar mötet dem och kunden emellan på bästa sätt är ofta en kritisk faktor för att få kunden att återvända till butiken även nästa gång. LÄS MER

  4. 9. Hur anpassas stimuli i butiksatmosfären i en stor och i en liten butik inom samma kedja?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Ulrika Eriksson; Emma Almroth; [2012]
    Nyckelord :Butikskommunikation; butiksatmosfär; image; profil; identitet; M-R modellen; koncept;

    Sammanfattning : Inom ett företag är det viktigt att ha en enhetlig kommunikation utåt mot kunder. Butiksatmosfären är en del av butikskedjans helhet, vilken påverkar hur kunderna upplever butikerna. Då butikskedjorna får anpassa sina butiker efter ytan, påverkas även den enhetliga kommunikationen som butikskedjan sänder ut. LÄS MER

  5. 10. Personalen som påverkansfaktor : Vilken påverkan har personalen i en butik på kunden?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Angelica Hammarsten; Nina Bellstam Olofsson; [2012]
    Nyckelord :Personal butiksmiljö butiksatmosfär påverkan psykosociala miljön kund bemötande kundbemötande kroppsspråk;

    Sammanfattning : The store manager can make great benefits of having an eye on how the staff works towards the customer, because the personnel is an important tool when competing with other stores. This paper is focusing on the part that relates to the staff in the store, which is one of the key tools in the competition for customers after the customer made it to the store. LÄS MER