Sökning: "butikskommunikation exponering i butik"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden butikskommunikation exponering i butik.

  1. 1. Barnens kläder och barnens kön : Könsneutral exponering som problem i butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linnea Borg; Melina Gotstig; Hanna Sköld; [2017]
    Nyckelord :visual merchandising; gender neutral; girl-and boy clothes; parent’s shopping behavior; gender norms; butikskommunikation; könsneutralitet; flickkläder; pojkkläder; föräldrars shoppingvanor; könsnormer;

    Sammanfattning : Physical stores are facing challenges in the retail market when more customers choose to shop online. As to the competition, it has become more important to stand out, especially through visual merchandising which implicate the stores visual communication towards the customers. LÄS MER

  2. 2. Exponering av ekologiska kläder : en studie om hur modebutiker med hjälp av väl utförd exponering kan påverka sin försäljning av ekologiska kläder

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MATILDA KÄLLQVIST; AMANDA WEILÖV; [2014]
    Nyckelord :Butikskommunikation; visual merchandising; ekologiska kläder;

    Sammanfattning : För att ett företag ska bli lönsamt krävs anpassning till kundens efterfrågan. Då de flesta kunder tar majoriteten av alla köpbeslut på plats i butiken, blir varuexponeringen i många fall avgörande. LÄS MER

  3. 3. Butikskommunikation och layout

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JOSEFINE FOLKESSON; EMMA KRISTOFFERSSON; [2014]
    Nyckelord :Layout; butikskommunikation; exponering;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att med hjälp av empiriskt material och tidigare forskning undersöka hur en butikskedja inom modebranschen använder sin butikslayout och olika butiksytor för att visuellt kommunicera till sina kunder. För att avgränsa oss gick vi främst in på användandet av ABC-ytor, butikslayout och färgval i butiksexponeringen. LÄS MER

  4. 4. Traditionellt eller öppet skyltfönster?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ELVIRA RUSID; STINA PAULSSON; [2014]
    Nyckelord :Skyltfönster; butik; butikskommunikation; exponering; skyltdockor; detaljhandeln; marknadsföring;

    Sammanfattning : Butiker använder många olika hjälpmedel för att attrahera sina kunder. Ett av dessa hjälpmedel är butikens skyltfönster vars uppgift är att vara butikens ansikte utåt (Ekberg, 2010). LÄS MER

  5. 5. Visuell butikskommunikation : en studie om Lindex arbetsprocess: från huvudkontor genom butik till kund

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :HANNAH FRANZÉN; LISA GUSTAVSSON; [2013]
    Nyckelord :visual merchandise; exponering; visuell butikskommunikation; butiksatmosfär; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Titel: Visuell butikskommunikation - en studie om Lindex arbetsprocess: från huvudkontor genom butik till kund Utgivningsår: 2013 Författare: Hannah Franzén, Lisa Gustavsson Handledare: Susanne Edström Examinator: Martin Behre Företagen på dagens globala marknad måste hela tiden utveckla nya metoder för att kunna konkurrera i kampen om kunderna. Att arbeta med den visuella butikskommunikationen kan vara ett sätt att vinna fördelar på i dagens handel. LÄS MER