Sökning: "butikskommunikation"

Visar resultat 11 - 15 av 49 uppsatser innehållade ordet butikskommunikation.

  1. 11. Att visualisera identiteter : en kvalitativ studie om hur visuell design relaterar till en varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johanna Sandborg; Paulin Arvola; [2016]
    Nyckelord :Visual design; brand identity; consumer perception; interpretation.; Visuell design; varumärkesidentitet; konsumentuppfattning; tolkning.;

    Sammanfattning : Titel: Att visualisera identiteter: en kvalitativ studie om hur visuell design relaterar till en varumärkesidentitet. Författare: Paulin Arvola och Johanna Sandborg Handledare: Dan Halvarsson Examinator: Bertil Hultén Insitution: Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet, Växjö. LÄS MER

  2. 12. Hållbart eller inte? En undersökning om konsumenters förutsättningar för hållbar konsumtion.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Johan Cederberg; Matilda Cronqvist; [2016]
    Nyckelord :Hållbar konsumtion; förutsättningar; förtroende; lojalitet och identitet.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Intresset för miljöfrågor och hållbar konsumtion har växt under de senaste åren. Däremot visar en del forskning att det finns en komplexitet gällande hållbar konsumtion och som innebär hur det egentligen fungerar att konsumera hållbart i praktiken. LÄS MER

  3. 13. Att anpassa eller inte? : En kvalitativ studie om butikskommunikationen anpassas till ett lands kultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Evelina Andersson; Linda Hedlund; Hanna Skoglund; [2016]
    Nyckelord :Visual merchandising; Culture; Culture of Sweden; Adaptation; Geert Hofstede; Hofstedés cultural dimensions; Butikskommunikation; Kultur; Kultur i Sverige; Anpassning; Geert Hofstede; Hofstedés kulturdimensioner;

    Sammanfattning : Titel: Att anpassa eller inte?  En kvalitativ studie om butikskommunikationen anpassas till ett lands kultur.   Problemställning: Examensarbetet är inriktad på följande problemställning: Hur är butikskommunikationen anpassad till kulturen i Sverige. LÄS MER

  4. 14. Fast fashion kontra hållbar konsumtion : En studie om konsumenters attityder kring ekologiska produkter i fast fashion företag

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Seatbyoel Wallin; Elvira Rusid; [2015]
    Nyckelord :Fast fashion; attitudes; organic clothes; visual merchandising; hangtag; Fast fashion; attityder; ekologiska kläder; butikskommunikation; hangtag;

    Sammanfattning : Klädindustrin har förändrats betydligt de senaste 30 åren. Detta har lett till nya affärsmodeller som bygger på trendigt, billigt och snabbt mode. Dessa affärskoncept benämns fast fashion och i Sverige finns kedjeföretagen H & M, Lindex och Gina Tricot för att nämna några. LÄS MER

  5. 15. Tillgänglighet i Systembolagets butiker : Ett arbete kring hur Systembolagets butiker kan utformas för att bli tillgänglig, framkomlig och strukturerad.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Tove Hugo; [2015]
    Nyckelord :Rumslig gestaltning; informationsdesign; butikskommunikation; Systembolaget; tillgänglighet; framkomlighet; struktur;

    Sammanfattning : Systembolaget är ett statligt ägt företag som har monopol på försäljning av alkohol i Sverige. Deras mål är att bedriva sin verksamhet på ett ansvarsfullt sätt utan vinstmaximering, syftet med försäljningen är inte att sälja fler artiklar. Butikskommunikation är en inriktning inom rumslig gestaltning som intresserar mig. LÄS MER