Sökning: "butikskommunikation"
Visar resultat 16 - 20 av 49 uppsatser innehållade ordet butikskommunikation.
16. Relationen mellan servicelandskap, förälder och barn - Vem styr vem, vad, hur och varför i butiken?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Relationen mellan servicelandskap, förälder och barn – Vem styr vem, vad, hur och varför i butiken? Universitet: Campus Helsingborg, Lunds Universitet Nivå: Kandidatuppsats, 15 högskolepoäng Inlämningsdatum: 2014-05-26 Författare: Ronja Norgren och Josefin Åkesson Handledare: Richard Ek Nyckelord: Servicelandskap, konsumtionsprocess, butikskommunikation, barns behov, maktrelationer och identitet. Problem: Tidigare forskning har visat hur den allmänmänskliga individen, det vill säga den vuxna konsumenten som utgör normen, interagerar med servicelandskapet och hur individen påverkas av butikskommunikationen. LÄS MER
17. Exponering av ekologiska kläder : en studie om hur modebutiker med hjälp av väl utförd exponering kan påverka sin försäljning av ekologiska kläder
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : För att ett företag ska bli lönsamt krävs anpassning till kundens efterfrågan. Då de flesta kunder tar majoriteten av alla köpbeslut på plats i butiken, blir varuexponeringen i många fall avgörande. LÄS MER
18. Butikskommunikation och layout
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att med hjälp av empiriskt material och tidigare forskning undersöka hur en butikskedja inom modebranschen använder sin butikslayout och olika butiksytor för att visuellt kommunicera till sina kunder. För att avgränsa oss gick vi främst in på användandet av ABC-ytor, butikslayout och färgval i butiksexponeringen. LÄS MER
19. Ett spel för galleriet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Butikernas kommunikativa roll i samhället har förändrats. Med förändrade villkor inom handelsbranschen skapas nya förutsättningar för att leverera värde till kunder genom strategisk kommunikation. Upplevelseskapande som forskningsområde blir därför allt viktigare. LÄS MER
20. Traditionellt eller öppet skyltfönster?
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Butiker använder många olika hjälpmedel för att attrahera sina kunder. Ett av dessa hjälpmedel är butikens skyltfönster vars uppgift är att vara butikens ansikte utåt (Ekberg, 2010). LÄS MER