Sökning: "butikskoncept"

Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade ordet butikskoncept.

  1. 11. Teknologins utveckling och kommersiella värden i butik : Detaljisters syn på modebutikers utveckling.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MOA HEDBERG; [2014]
    Nyckelord :omnichannel; modern teknologi; onlinebutik; modebutik; Kommersiella värden; emotionella och funktionella shoppingvärden; fysisk butik;

    Sammanfattning : Utvecklingen av modern teknologi går framåt i en rasande takt och de fysiska butikerna behöver skapa unika lösningar vilket gör att de kan locka konsumenter med både emotionella och funktionella shoppingvärden. Internetbutikerna lockar med deras tillgänglighet, vilket har lett till att de flesta detaljister idag har en webbshop. LÄS MER

  2. 12. En unik butik : en studie om Monki’s sätt att marknadsföra sig

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JOHANNA PERSSON RANVEG; ELIN GAHM; [2014]
    Nyckelord :Sändare; Mottagare Konsument; Upplevelse; Exponering; Butikskoncept; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Att vara en aktör inom detaljhandeln innebär hård konkurrens. Det är av stor vikt att erbjuda något unikt och kunna skilja sig från mängden, men även att synas. Marknadsföring i klassisk bemärkelse, TV-, radio-, tidnings- och Internetreklam, är huvudsakligen de sätt företag använder för att göra sig och sina produkter tillkänna. LÄS MER

  3. 13. Marknadsförutsättningars inverkan på internationella marknadsföringsstrategier - En fallstudie på den svenska modemarknaden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gabriella Bergvall; Louise Folin; [2013]
    Nyckelord :Internationella marknadsföringsstrategier; Anpassning; Standardisering; Marknadsfaktorer; Modemarknad; Marknadsföringsmix; Kärnelement; Perifera element; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Inom forskningsfältet för internationella marknadsföringsstrategier har det sedan länge funnits två läger av teoretiker. Det finns de som talar för standardisering av marknadsföringsstrategin och de som talar för anpassning. LÄS MER

  4. 14. Butikskoncept : Ett modernt sätt att förmedla och stärka ett varumärke

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Adam Trevik; Fredrik Garnäs; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 15. Butikskoncept "Den nya lilla svarta" : Butikens nya och viktiga roll

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande; Företagsekonomi

    Författare :Malin Landström; Sara Carlsson Odell; [2011]
    Nyckelord :Detaljhandel; sällanköpsvaror; butikskoncept;

    Sammanfattning : Problemformulering: Vilka faktorer är viktiga för medelstora företag inom detaljhandeln för att utforma ett serviceinriktat butikskoncept som en strategi för långsiktig överlevnad? Syfte: Att analysera och utvärdera hur tre medelstora företag fattar strategiska beslut för att utforma butikskoncept och hur kunderna upplever butikskoncept. Metod: Denna studie har utgått från en kvantitativ ansats med kvalitativa inslag. LÄS MER