Sökning: "butikskoncept"
Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade ordet butikskoncept.
11. Teknologins utveckling och kommersiella värden i butik : Detaljisters syn på modebutikers utveckling.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Utvecklingen av modern teknologi går framåt i en rasande takt och de fysiska butikerna behöver skapa unika lösningar vilket gör att de kan locka konsumenter med både emotionella och funktionella shoppingvärden. Internetbutikerna lockar med deras tillgänglighet, vilket har lett till att de flesta detaljister idag har en webbshop. LÄS MER
12. En unik butik : en studie om Monki’s sätt att marknadsföra sig
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Att vara en aktör inom detaljhandeln innebär hård konkurrens. Det är av stor vikt att erbjuda något unikt och kunna skilja sig från mängden, men även att synas. Marknadsföring i klassisk bemärkelse, TV-, radio-, tidnings- och Internetreklam, är huvudsakligen de sätt företag använder för att göra sig och sina produkter tillkänna. LÄS MER
13. Marknadsförutsättningars inverkan på internationella marknadsföringsstrategier - En fallstudie på den svenska modemarknaden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Inom forskningsfältet för internationella marknadsföringsstrategier har det sedan länge funnits två läger av teoretiker. Det finns de som talar för standardisering av marknadsföringsstrategin och de som talar för anpassning. LÄS MER
14. Butikskoncept : Ett modernt sätt att förmedla och stärka ett varumärke
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : .... LÄS MER
15. Butikskoncept "Den nya lilla svarta" : Butikens nya och viktiga roll
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande; FöretagsekonomiSammanfattning : Problemformulering: Vilka faktorer är viktiga för medelstora företag inom detaljhandeln för att utforma ett serviceinriktat butikskoncept som en strategi för långsiktig överlevnad? Syfte: Att analysera och utvärdera hur tre medelstora företag fattar strategiska beslut för att utforma butikskoncept och hur kunderna upplever butikskoncept. Metod: Denna studie har utgått från en kvantitativ ansats med kvalitativa inslag. LÄS MER