Sökning: "butikskoncept"

Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade ordet butikskoncept.

  1. 21. Butikskoncept : - och det mervärde det skapar

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Tellefsen; Kristian Sewén; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konsumenterna i studien visar på en mångfald av beteenden när det kommer till hur de påverkas av butikskonceptet. Upplevelserna i butikerna är många och varierar mellan konsumenterna. Olika typer av konsumtion skildras, bland annat genomförs nöjesshopping och målorienterad shopping av konsumenterna i studien. LÄS MER

  2. 22. Starköl i butik? : En studie av monopolets avreglering

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ioannis Genaridis; Erik Östberg; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I och med Sveriges inträde i EU har den svenska staten haft allt svårare att motivera alkoholmonopolet som utövas via Systembolaget, då det anses vara ett hinder mot den fria rörligheten av varor och tjänster som ska råda inom EU. Argumentet om att Systembolagets existens berättigas för att skydda den svenska folkhälsan väger inte tungt när man samtidigt kan påvisa att alkohol strömmar in i landet via gränshandeln. LÄS MER

  3. 23. Branschförändring i svensk dagligvaruhandel- Vilka strategier står till buds vid en nyetablering av en hard discount aktör?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Conny Dahlqvist; Caroline Nilsson; Mattias Nehlin; [2004]
    Nyckelord :branschförändring; nyetablering; hard discount; butikskoncept; dagligvaruhandeln; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår uppsats är att genom en teoretisk och empirisk grundad diskussion undersöka vilka strategier som står till buds för de svenska dagligvarukedjorna vid en branschförändring på grund av en nyetablering av en hard discount aktör. Uppsatsens utgångspunkt är en abduktiv ansats där en växelverkan mellan teori och empiri är central. LÄS MER

  4. 24. Kundupplevd Servicekvalitet i Lågpris Respektive Traditionellt Butikskoncept - En validering av en spansk modell på svensk dagligvarumarknad

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Påhlsson; Robert Edin; Erik Troste; [2004]
    Nyckelord :Service; Servicekvalitet; Vàzquez; CALSUPER; Dagligvaruhandel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Det huvudsakliga syftet med denna studie är att utveckla förståelsen för den kundupplevda servicekvaliteten inom dagligvaruhandeln. Det underliggande syftet är att testa Vazquez m fl. (2000) modell för mätning och utvärdering av servicekvalitet inom dagligvaruhandeln. LÄS MER

  5. 25. Miljöstrategi: Miljökrav, profil, organisation samt medvetande : en jämförelse mellan Ica och Coop

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Anne Persson; [2003]
    Nyckelord :företagsekonomi; kundrelationer; miljö;

    Sammanfattning : The main reason for this project is my interest of our environment. What are our two largest grocerychains doing to maintain our environment? The aim of the project is to show the consumer which similarities and differences there are between ICA and Coop. LÄS MER