Sökning: "butiksmiljö"

Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade ordet butiksmiljö.

  1. 1. Att inspirera och interagera: Utforskning av showroom-formatets värdeskapande aspekter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :August Åkesson; Christian Abdulahad; [2023]
    Nyckelord :Showrooming; Showroom-format; Värdeskapande; Värdesamskapande; Konsumentupplevelse; Butiksmiljö; Produktexponering; Köpprocess; Detaljhandel; Sällanköpsvaror; Foto-elicitation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Inledning: Denna studie undersöker förändringar i konsumtionsvanor till följd av digitaliseringen samt betonar behovet av anpassningsbara butiksformat. I synnerhet undersöks showroom-formatet och dess värdeskapande aspekter från konsumenternas perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Digitalisering av den fysiska handeln. En kvalitativ studie om hur butiker inom sällanköpsvaruhandeln använder & uppfattar tekniska analysverktyg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olivia Skoog; Marie Ryman; [2022-02-16]
    Nyckelord :digitalisering; fysiska butiker; analysverktyg; kamerateknik; omnichannel;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker hur tekniska analysverktyg används och uppfattas av respondenter inom sällanköpsvaruhandeln. Ett möjligt analytiskt verktyg är en kamerateknik som kan omvandla konsumentbeteende till statistik. LÄS MER

  3. 3. Impactful Digital Transformation for Retail Employees : A Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Amanda Aniansson; Sarah Ebrahimi; [2022]
    Nyckelord :Digital Transformation; Digital Impact; Retail; Smart Devices; Employee Efficiency; Job Satisfaction; Digital transformation; digital inverkan; detaljhandel; smart enheter; effektivitet hos arbetstagare; arbetstillfredsställelse;

    Sammanfattning : The rapid growth of e-commerce and omnichannel retailing is redefining the role of brick-and-mortar stores. To remain competitive, retailers should leverage digital technologies without compromising the presence of frontline workers, to meet customer expectations. LÄS MER

  4. 4. Detection and Awareness of Short Alert Sounds in a Retail Environment : Towards using sonification to reduce shoplifting

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sebastian Holmqvist; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study is part of a larger research project at KTH Royal Institute of Technology that focuses on reducing theft and shoplifting in stores using sonification as a method of surveillance and preemptive measures. We believe that by triggering sounds when store visitors interact with goods, it is possible to notify the shoplifter that they are being monitored, without disturbing the regular customer. LÄS MER

  5. 5. Does Enhanced Usability Increase Trust? : A case study on a Swedish snus e-commerce application

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Filip Brunander; Albin Folkesson; Henrik Hörnlund; Simon Larsson; Johan Mäkikaltio; Matthew Soulaka; Amanda Teir; Carl Ågren; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine the importance of usability to enhance perceived consumer trust in a web application selling snus. This was done by answering the research question “Does usability affect Swedish snus consumers trust in snus e-commerce applications?”. LÄS MER