Sökning: "bygga kundrelationer"
Visar resultat 1 - 5 av 87 uppsatser innehållade orden bygga kundrelationer.
1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER
2. Lärande från företagssammanslagningar En undersökning om nyckelfaktorer för framgång
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Företagssammanslagningar kan vara en avgörande strategi för företag att växa och nå nya höjder av framgång. Men att genomföra en sammanslagning är en invecklad process som kräver noggrann planering för att lyckas. Vår undersökning syftade till att hitta nyckelfaktorerna som kan leda till en lyckad sammanslagning. LÄS MER
3. Strategier för plötsliga prisförändringar inom åkerinäringen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Gotlands geografiska läge gör att många behöver ta sig till och från fastlandet med båt eller flyg. För åkerinäringen som kör gods till och från Gotland är färjan det enda alternativet. Destination Gotland är den enda aktör som främjar resor till och från fastlandet. LÄS MER
4. Relationsförändring mellan företagskunder och banker : En kvalitativ studie om hur affärsrelationen för företagskunder har förändrats i en digitaliserad bankmiljö
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Syftet med denna studie var att beskriva hur digitaliseringen har påverkat företagskunders affärsrelation till banken, samt att identifiera faktorer som kan bidra till att bygga och bevara långsiktigt lönsamma kundrelationer. I inledningen behandlades tidigare forskning, där det konstaterades att banker behöver utveckla en bättre förståelse för sina kunder för att behålla lojala kundrelationer, samt att det fanns ett intresse för vidare studier av digitaliseringens påverkan på relationen mellan banker och dess kunder, från kundens perspektiv. LÄS MER
5. Samskapande för framgång : Externa aktörers betydelse för produktutveckling
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Produktorienterade industriföretag strävar alltid efter att producera och leverera produkter som möter kundens behov och preferenser. Produktutveckling är därför en viktig del i företag för att kunna vara konkurrenskraftig i en alltmer konkurrensutsatt miljö på marknaderna. LÄS MER