Sökning: "byrå information"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden byrå information.

  1. 1. Vilka är de vanligaste revisionsmisstagen och vem är revisorn som begår dem?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sara Johansson; Jolin Edler; [2023]
    Nyckelord :Audit failure; Audit quality; Auditor judgement; Auditor Gender; Audit Experience; Auditfirm.;

    Sammanfattning : En auktoriserad revisor har ett stort ansvar gentemot samhället och intressenter, ett ansvar att agera utifrån gällande lagar, regler och standarder. En revisor ska enligt 19-20§§ revisorslagen (SFS 2001:883) iaktta god revisorssed, utföra sitt arbete med opartiskhet och självständighet, samt vara objektiv i sin granskning. LÄS MER

  2. 2. Artificiell Intelligens : En studie på användning av AI inom IT-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Tony Lam; William Fredriksson; Fisnik Sahara; [2022]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; A study of the use of AI in IT businesses; Artificiell Intelligens; AI; algoritmer; processer; etik;

    Sammanfattning : Följande studie har undersökt hur implementering av AI kan påverka IT-företag inom olika aspekter som exempelvis fördelar, nackdelar, utmaningar och verksamhetsprocesser. Studien är baserad på en kvalitativ metod där det insamlade materialet utgör grunden till detta arbete. LÄS MER

  3. 3. Värdet av Influncer Marketing : En studie om hur svenska PR-byråer ser på värdet av Influencer Marketing och hur de mäter detta värde.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :James Brattström; Arvid van Krieken; [2020]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Värde; IM; PR-byrå och mätning.;

    Sammanfattning : This report aims to investigate how Public Relation-firms sees the value of influencer marketing and how they measure that value. Influencer marketing is a phenomenon which is on the rise in today's digital marketing society and understanding the value it can add is therefore of great importance. LÄS MER

  4. 4. A Critical Review of the UNDP Guyana Hinterland Rural and Poor Communities (HRPC) Project

    Master-uppsats, KTH/Energisystemanalys

    Författare :Gisela Norman; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The Government of Guyana sees the Information and Communication Technology (ICT) diffusion as critical in quality of life improvement. Together with the United Nations Development Program (UNDP) they are conducting a project to provide internet access to Hinterland, Rural and Poor Communities (HRPC) through Very Small Aperture Terminals (VSATs) powered by stand-alone hybrid energy systems including solar Photovoltaics (PV) and Li-Ion batteries. LÄS MER

  5. 5. Medarbetarnas upplevelser av digitaliseringen : En kvalitativ studie av redovisningskonsulters förändrade arbetssituation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Elin Lundström; Sanna Lundström; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Internetanvändningen är något som kontinuerligt ökar i Sverige. Samhället påverkas alltmer av den nya tekniken och idag använder de flesta digitala lösningar dagligen. I och med att denna trend etablerar sig hos allmänheten så ökar trycket på företag att hänga med i utvecklingen. LÄS MER