Sökning: "byråkrati administration"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden byråkrati administration.
1. Profession, administration-frustration? : En studie om hur chefer i Försvarsmakten upplever balans i vardagen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : .... LÄS MER
2. Tre styrprinciper i balans? : Första linjens chefer om de organisatoriska förutsättningarna för en tillitsbaserad styrning och ledning inom hemtjänsten i Norrköpings kommun
Master-uppsats, Linköpings universitet/StatsvetenskapSammanfattning : This thesis examines first-line managers' perceptions about their organizational prerequisites for trust-based governance and management through a case study within the municipality of Norrköping, focusing on the public home care organization. A qualitative research design was used in the thesis based on first-line managers perceptions of the organizational prerequisites for an ideal trust-based governance and management. LÄS MER
3. Tillit, ledarskapets palindrom : En kvalitativ studie av chefers tolkningar och uppfattningar kring tillitsbaserat ledarskap och motivationsmiljö i en offentlig organisation
Magister-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : I den här studien undersöks tillit inom ledarskap. Studien fokuserar på ledarskap på individnivå, i ett sammanhang av motivation. Undersökningen belyste vilka tolkningar och upplevda erfarenheter som fanns bland chefer i tillämpandet av ett tillitsbaserat ledarskap på en myndighet som Migrationsverket. LÄS MER
4. Tillsammans för riksdagens bästa : En kvalitativ studie av institutionell anpassning i Riksdagsförvaltningen
Master-uppsats, Södertörns högskola/Offentlig förvaltningSammanfattning : How does public authority maintain their legitimacy in society? According to theory of institutional adjustment they maintain their authority by adapting to different criteria and modern trends society. One most famous social trend in Sweden has for the last decades been NPM, which shortly means adjusting the organization by making it more like the private sectors companies. LÄS MER
5. REPRESENTATIV BYRÅKRATI : En kvalitativ studie om tjänstepersoners upplevelser av representation vid yrkesutövning
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Utifrån lagen ska en tjänsteperson vara saklig och opartisk i sin bedömning och utredning av ärenden. Samtidigt som det är viktigt med mångfald och representation i offentlig förvaltning för demokratin enligt forskare. Detta för att klienter ska känna en samhörighet med tjänstepersonerna. LÄS MER