Sökning: "byta marknad"
Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden byta marknad.
1. Hjälmbelysning för cyklister
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Företaget Bookman Urban Visibility ville undersöka om det fanns ett behov för att addera en cykellampa, speciellt anpassad till elcyklar till deras produktportfölj. I och med elcyklisternas ökande antal i den urbana stadsmiljön ville Bookman Urban Visibility undersöka marknaden för att se om det både fanns en marknad för elcykellampor, och på vilket sätt de kunde bli en del av denna marknad. LÄS MER
2. Hjälpmedelslogistikens möjligheter: en stagnerad marknad med stor potential
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Abstract Title: The possibilities of healthcare logistics, a stagnated market with great potential Author: Marcus Oknelid Supervisors: Bertil Nilsson, division of industrial management, The faculty of engineering at Lund University. Lars Eiring, CEO, Myloc AB Examiner: Johan Marklund, division of industrial management, The faculty of engineering at Lund University. LÄS MER
3. Utveckling av cykellampa : För ökad synlighet i trafiken
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Företaget Bookman AB kom med uppdraget att ta fram en cykellampa som är kompatibel med befintliga elcyklar. Detta eftersom elcykeln växer på dagens marknad. Under förstudien ansågs det däremot vara en mer rimlig väg för företaget att sälja sina lampor till producenter av elcyklar för att ta sig in på marknaden. LÄS MER
4. Redovisningsval inför en börsnotering
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Regelverket IFRS är obligatoriskt för noterade bolag i Sverige. Onoterade bolag kan dock välja att redovisa enligt IFRS eller det nationella regelverket K3. LÄS MER
5. iMessage och dess påverkan på unga vuxnas vilja att äga iPhone
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : There is no doubt that the iPhone is one of the most popular mobile phones in today's market, while it also has become clear that the communication between mobile phones has gone from being over SMS, to being over communication services that use the internet to send messages. When Apple were to release their own communication service, iMessage, they chose to make the service exclusive to iPhone users, a decision that in later years has started a lot of discussions. LÄS MER