Sökning: "c: målgrupper"

Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden c: målgrupper.

  1. 6. Målgruppens betydelse för feedbackeffekten: En studie om hur en riktad varumärkesutvidgning påverkar feedbackeffekten i ett EMVs olika målgrupper

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Ida Gerhardsson; Kajsa Wirén; [2012]
    Nyckelord :Feedback effects; Brand extension; Private labels; Target group; Brand image;

    Sammanfattning : THE ROLE OF TARGET GROUPS IN FEEDBACK EFFECTSBrand extension is one of the most commonly used brand strategies since it reduces some of the risks involved in introducing a completely new brand. There are, however, several challenges associated with brand extensions. LÄS MER

  2. 7. Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär : En studie av särskrivningar i annonser på Internet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för nordiska språk

    Författare :Andrea Daleflod; [2012]
    Nyckelord :särskrivningar företag annonser internet;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats handlar om särskrivningar i Internet-annonser. Uppsatsen innehåller två olika undersökningar: en frekvensundersökning och en attitydundersökning. I frekvensundersökningen har jag valt ut 100 företagsannonser från www.blocket. LÄS MER

  3. 8. Musik i rörelse - En intervjustudie om hur svensk folkmusik- och dans kan berika rytmikmetoden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Elin Rippe; [2011]
    Nyckelord :Eurythmics; lead-follow-principle; improvisation; Jaques-Dalcroze method; mediated artefacts; ngoma; Swedish folk dance; Swedish folk music; föra-följa-principen; Jaques-Dalcroze-metoden; medierande artefakter; rytmik; rytmikmetoden; svensk folkdans; svensk folkmusik; Performing Arts;

    Sammanfattning : Title: Music in motion- An interview study on how Swedish folk music and dance can enrich the method of Eurythmics. In this essay I examine how Swedish folk music and dance can enrich the Eurythmics method. LÄS MER

  4. 9. Tidsuppfattning för dövblinda

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Akademin för naturvetenskap och teknik

    Författare :Johan Remes; [2010]
    Nyckelord :timeunderstanding; application for aid; deafblind; application; c#; bluetooth; vibrators; tidsuppfattning; hjälpmedel; dövblinda; applikation; c#; bluetooth; vibratorer;

    Sammanfattning : This project is about the development of a application to aid deafblind people with time understanding. The application is written in C# language and have multiple functions to alarm the user. The application can alarm deafblind persons through a combination of sounds, pictures and vibrations. LÄS MER

  5. 10. Att attrahera nya målgrupper med planerad kommunikation. Hur ekonom- och ingenjörsstudenter kan bli Volvo IT:s framtida medarbetare

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Magnus Ejerhed; Anna Johansson; Caroline Jägersvärd; [2008-08-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title ”Att attrahera nya målgrupper med planerad kommunikation” Author Magnus Ejerhed, Anna Johansson and Caroline Jägersvärd Course Bachelor thesis in Media and communication studies Semester Spring semester 2008 Tutor Britt Börjesson University the University of Gothenburg Aim the aim of the study is to describe students attitudes to Volvo IT as an employer. How can Volvo IT improve their communication to students? Method A quantitative approach Material A questionnaire which has been given to 122 students in economics at Handelshögskolan in Gothenburg and Industrial economics at Chalmers University of technology Main results The main results of the study are that most of the students in economics and industrial economy are positive to work as management consults. LÄS MER