Sökning: "c förskola samling"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden c förskola samling.

  1. 1. Barns lek och lärande

    C-uppsats,

    Författare :Hana Bachaay; [2011]
    Nyckelord :Förskola; barn; pedagog; lek; lärande;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att fördjupa mina kunskaper kring och undersöka lekensmöjligheter för barns lärande i förskolan. Mina frågeställningar i detta arbete var: På vilketsätt bidrar leken till barns lärande i förskolan? Vilka lekar är synliga i barngruppen? Vilkenroll spelar pedagogerna i barns lek? Jag utförde en kvalitativ studie där jag använde mig avbarnobservation som metod. LÄS MER

  2. 2. Jakten mot en lyckad samling -en kvalitativ undersökning om hur en lyckad samling i förskolan kan se ut

    C-uppsats,

    Författare :Sandra Borgh Classon; [2011]
    Nyckelord :förskola; samling; pedagog; lyckad samling;

    Sammanfattning : SyfteSyftet med detta arbete är att ta reda på hur en lyckad samling kan se ut. Vad den innehåller och vadpedagogerna själva har för roll i en lyckad samling. LÄS MER

  3. 3. Lär med kroppen, det fastnar i huvudet.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Debora Persson; Lina Melin; [2008]
    Nyckelord :0;

    Sammanfattning : Bakgrund Genom att använda kroppen och skapande aktiviteter i lärande tror vi att man kan nå fler barn och fångaderas intresse och nyfikenhet för lärande. Vi tror även att lärandet är något som sker överallt och inte bara inomklasrummet eller i en samling, utan det sker i och genom lek, i skapande aktiviteter och med hjälp av rörelse. LÄS MER

  4. 4. Konflikter i skolan

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Maria Rosell; Annika Jansson; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund Genom att använda kroppen och skapande aktiviteter i lärande tror vi att man kan nå fler barn och fånga deras intresse och nyfikenhet för lärande. Vi tror även att lärandet är något som sker överallt och inte bara inom klasrummet eller i en samling, utan det sker i och genom lek, i skapande aktiviteter och med hjälp av rörelse. LÄS MER