Sökning: "c java"

Visar resultat 1 - 5 av 120 uppsatser innehållade orden c java.

  1. 1. Investigating the Accuracy of Metric-Based versus Machine Learning Approaches in Detecting Design Patterns

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Nils Dunlop; [2023-08-03]
    Nyckelord :Design Pattern Detection; Metrics; Thresholds; Machine Learning;

    Sammanfattning : Design pattern detection approaches have evolved, with machine-learning methods gaining prominence. However, implementing machine-learning models can be challenging due to extensive training requirements and the need for large labeled design pattern datasets. LÄS MER

  2. 2. Energy efficiency in modern programming languages.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Adam Lindgren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Energy efficiency is a matter of importance that gets more apparent with every passing day. As we move towards more refined and advanced programming languages and structures where we premiere increases in productivity and ease of use, we rarely consider the implication this has on energy consumption. LÄS MER

  3. 3. Återanvända modellkod skriven i C på Android, iOS och HTML5 : En studie om möjligheten att återanvända modellkod skriven i C på Android, iOS och HTML5

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Emre Demirel; Shifat Chowdhury; [2023]
    Nyckelord :Reuse model code; C; Android; iOS; HTML5; JNI; WebAssembly; Swift; Återanvändning av modellkod; C; Android; iOS; HTML5; JNI; WebAssembly; Swift;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är utforska möjligheterna att återanvända modellkod, skriven i C, över flera plattformar, nämligen iOS, Android och HTML5. Målet är att undersöka kodstorlek och komplexitet vid återanvändning av modellkod skriven i C på plattformarna. LÄS MER

  4. 4. En prestandajämförelse mellan objektorienterad design och dataorienterad design i C++, Java och Java Project Valhalla

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Andreas Isacsson; Christopher Renström; [2023]
    Nyckelord :Project Valhalla; primitive classes; Java; C ; data-oriented design; object-oriented design; cache; TLB; Project Valhalla; primitiva klasser; Java; C ; dataorienterad design; objektorienterad design; cacheminne; TLB;

    Sammanfattning : Datorspel behöver utnyttja hårdvara effektivt för att kunna vara tillgänglig på så många system som möjligt med varierande kapacitet. En viktig del i detta är att optimera användandet av processorns cacheminnen. Programmerare kan följa en dataorienterad design för att implementera cacheeffektiv kod. LÄS MER

  5. 5. React Native, .NET MAUI och nativ Android : En komparativ studie ur ett prestandaperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Henrik Karlsson; [2023]
    Nyckelord :.NET MAUI; React Native; Android; prestanda; mobilapplikationer; crossplatform-ramverk; Java; C#; JavaScript;

    Sammanfattning : I dagsläget står mobila enheter för strax under 55 procent av den globala marknaden jämfört med datorer och surfplattor. Android och iOS är de två stora operativsystemen för mobila enheter, där Android har cirka 70 procent av marknaden. Applikationer till dessa två operativsystem kan utvecklas var för sig. LÄS MER