Sökning: "c källkod"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden c källkod.

  1. 1. Analysing the effects of 24/7 Carbon-free Energy procurement strategies on the electricity system : Case Study of commercial and industrial sector in the Netherlands

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :NINA JABŁOŃSKA; [2023]
    Nyckelord :24 7 Carbon-free Energy; carbon accounting; corporate electricity procurement; Energy Attribute Certificates; hourly matching; the Netherlands.; 24 7 kolfri energi; koldioxidredovisning; företagens elupphandling; energiattributcertifikat; timmatchning; Nederländerna.;

    Sammanfattning : Considering the growing importance of the electricity sector in the worldwide decarbonisation efforts, as well as large volumes of energy consumed by the commercial and industrial (C&I) sector, corporate power procurement is found to be a significant contributor to building a net zero economy. Within this topic, hourly matching of carbon-free electricity supply with demand, or 24/7 Carbon-free Energy (24/7 CFE), is identified as a next-generation power procurement framework, with growing interest from a wide range of stakeholders in the energy sector and benefits backed by robust research evidence. LÄS MER

  2. 2. Code Synthesis for Heterogeneous Platforms

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Zhouxiang Fu; [2023]
    Nyckelord :Code Synthesis; Heterogeneous Platform; Zero-Overhead Topology Infrastructure; Kodsyntes; Heterogen plattform; Zero-Overhead Topologi Infrastruktur;

    Sammanfattning : Heterogeneous platforms, systems with both general-purpose processors and task-specific hardware, are largely used in industry to increase efficiency, but the heterogeneity also increases the difficulty of design and verification. We often need to wait for the completion of all the modules to know whether the functionality of the design is correct or not, which can cause costly and tedious design iteration cycles. LÄS MER

  3. 3. Kodanonymisering vid integration med ChatGPT : Säkrare ChatGPT-användning med en kodanonymiseringsapplikation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Faruk Azizi; [2023]
    Nyckelord :Code anonymization; Data anonymization; ChatGPT; AI; Anonymization; information sanitization; privacy protection; Kodanonymisering; Dataanonymisering; ChatGPT; AI; Anonymisering; informationssanering; integritetsskydd;

    Sammanfattning : Denna avhandling studerar området av kodanonymisering inom programvaruutveckling, med fokus på att skydda känslig källkod i en alltmer digitaliserad och AI-integrerad värld. Huvudproblemen som avhandlingen adresserar är de tekniska och säkerhetsmässiga utmaningarna som uppstår när källkod behöver skyddas, samtidigt som den ska vara tillgänglig för AI-baserade analysverktyg som ChatGPT. LÄS MER

  4. 4. Behavioural comparison of test and field executions of video games

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Chloé Marie Porion; [2023]
    Nyckelord :Software Testing; Field Monitoring; Test Monitoring; Video Games; Video Game Modding; Mjukvarutestning; Fältövervakning; Testövervakning; Videospel; Videospel Modding;

    Sammanfattning : Software developers write tests to ensure that their application behaves as intended. However, the behaviour of an application in production may deviate from the behaviours that are tested. This difference between test and field executions is rarely assessed in practice. LÄS MER

  5. 5. Subtree Hashing of Tests in Build Systems : Rust Tricorder

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Calin Capitanu; [2023]
    Nyckelord :Build systems; tests execution; caching; Abstract Syntax Tree parsing; Sisteme de construire; Teste; Memorare in cache; Arbore sintactic abstract; Bygg system; tester; cachelagring; analys av abstrakt syntaxträd;

    Sammanfattning : Software applications are built by teams of developers that constantly iterate over the codebase. Software projects rely on a build system, which handles the management of dependencies, compilation, testing, and deployment of the software. LÄS MER