Sökning: "c strategisk kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden c strategisk kommunikation.

  1. 1. Att försvara sin existens på sociala medier : En kvalitativ studie om hur Voi Technology kommunicerar externt för att uppfattas som en legitim aktör

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Anna Blennå; Linnéa Jansson; [2022]
    Nyckelord :E-scooters; maintaining legitimacy; repairing legitimacy; principles of legitimation; strategic communication; Elsparkcyklar; underhålla legitimitet; reparera legitimitet; legitimitetsprinciper; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : In the past few years, the number of e-scooter rental services has rapidly increased in Sweden and across Europe. The increased usage of e-scooters has created problems, for example with accessibility on sidewalks and traffic safety. Consequently, the e-scooter industry has become a highly debated topic. LÄS MER

  2. 2. English Premier League Clubs as Iconic Brands? A case study of three English Premier League football clubs from a cultural branding perspective

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Agnes Björkman; Emma Larsson; [2022]
    Nyckelord :Cultural branding; iconic brands; identity brands; Arsenal F.C.; Manchester City F.C.; Newcastle United F.C.; English football clubs; Social Sciences;

    Sammanfattning : Arsenal F.C., Manchester City F.C. LÄS MER

  3. 3. Innovation i IT-outsourcing : Identifiering av kritiska framgångsfaktorer

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Johan Dahl; [2017]
    Nyckelord :IT-innovation; IT-outsourcing; Affärsrelationer;

    Sammanfattning : Idag är outsourcing av IT-funktioner något som är normalbilden i offentliga och privata verksamheter. Klienter efterfrågar att IT-outsourcing skall minska kostnader och samtidigt leda till innovation och mervärde för verksamheten. LÄS MER

  4. 4. Managing service innovation in SMEs – identified barriers and a two-node innovation process

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Dann C. Haimovitch; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The service sector is steadily increasing in the worldwide economy, but still, innovation research mainly focuses on tangible products and systems. The purpose with this thesis is to contribute to the blurry boundary between research on product development and service development, by identifying barriers to manage a service innovation process and specifically how a service innovation process shall be adapted to Small and Medium Enterprises (SMEs) providing Knowledge Intensive Business Services (KIBS). LÄS MER

  5. 5. Den ständiga förändringen : En komparativ studie i vinstdrivande företag och ideella organisationers varumärkesarbete på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Matilda Vallgren; Agnes Nobel; [2014]
    Nyckelord :Sociala medier; varumärke; varumärkesidentitet; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : Abstract Title: The constant change - A comparative study of profit companies and nonprofit organizations' brand management through social media Author: Agnes Nobel & Matilda Vallgren Tutor: Daniel Lövgren Purpose: The purpose of this thesis was to study profit companies and nonprofit organizations’ branding and strategic communication on social media. If social media has supported with new interaction with stakeholders and hence affected the branding work. LÄS MER