Sökning: "c uppsats PR"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden c uppsats PR.

  1. 6. Ett skepp kommer lastat med PR– en kritisk diskursanalys av medierapporteringen kring Ship to Gaza.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Marie-Louise Nilsson; Anna Green; [2011]
    Nyckelord :PR – praktik; Pseudohändelser; Publika relationer PR ; Opinionsbildning; Medielogik; Nyhetsförmedling ; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Ett skepp kommer lastat med PR – en kritisk diskursanalys av medierapporteringen kring Ship to Gaza Institution: Enheten för medie- och kommunikationsvetenskap, Lunds universitet Kurs: MKVK201:1, C-uppsats Författare: Marie-Louise Nilsson och Anna Green. Handledare: Bo Isenberg Innehåll: En kritisk diskursanalys av Dagens Nyheter och Svenska Dagbladets rapportering av Ship to Gaza aktionen mellan 2010-05-30 till 2010-06-30. LÄS MER

  2. 7. Festmetoden - att formulera budskap kring alkohol

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Vlad Tanase; Isabelle Jönsson; [2007]
    Nyckelord :Kommunikation; Hälsokommunikation; Hälsokampanj; Alkoholkampanj; Alkohol; Public relations; Health communication; Budskapsformulering; Planerad kommunikation; Strategisk kommunikation; PR; Message design; Health message; Hälsobudskap; Kampanjbudskap; Övertalning; Attitydförändring; Beteendeförändring; Festmetoden; Alkoholkommitén; Interaktivitet; Interaktiva medier; IKT; Interaktiv hälsokommunikation; Skrämselbudskap; Skrämselkampanj; Fear appeal; Social marknadsföring; Vi-känsla; Retorikanalys; Retorisk analys; Sociology; Sociologi; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Författare: Isabelle Jönsson, Vlad Tanase Titel: Festmetoden - Att formulera budskap kring alkohol. Ämne: Medie- och kommunikationsvetenskap, C-uppsat's Handledare: Ingrid Höjerback Examinator: Helena Sandberg År: VT 2007 Sammanfattning: Problem och syfte: I dagen's samhälle har hälsokommunikation kommit att bli ett stort ämne där man försöker få människor att ändra sina levnadsvanor inom olika områden så som bra kosthållning, träning och hälsa, rökning samt alkohol och droger. LÄS MER

  3. 8. Investor relations i svenska börsföretag : om trovärdighet, roller och dialog

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonas Andersson; [2002]
    Nyckelord :Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem och syfte: Investor relations (IR) är en funktion i framför allt börsnoterade företag för att hantera relationen med kapitalmarknadens aktörer. Den litteratur som behandlar IR har många olika teoretiska baser, bl. a. LÄS MER