Sökning: "c uppsats barns lärande"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden c uppsats barns lärande.
1. Du har väl inte glömt att optimera barnen älskling? - En studie i hur ett eftersträvansvärt föräldraskap presenteras i två handböcker för föräldrar
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Föräldraskapsidealet i västvärlden har under de senaste decennierna på flera sätt intensifierats och blivit alltmer expert-orienterat. Idag finns det till exempel en hel uppsjö av handböcker fyllda med olika strategier och råd riktade till föräldrar. LÄS MER
2. Pedagogernas betydelse för barns matematiska utveckling i förskolan : Med fokus på lärmiljöer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : I vår utbildning Lärare mot de tidigare åren, 210 hp, har vi valt att i vår C-uppsats studera hur pedagoger arbetar med lärmiljöer för att stimulera barnens matematiska utveckling i förskolan vilket också är vårt syfte. Lärmiljöer i förskolan är ett relativt outforskat område. LÄS MER
3. Om pedagogers kommunikationsstil och barns förmåga till uppmärksamhet- About teachers’ communicative style and children’s ability to focus and pay attention
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractProblemområdeFörmågan att koncentrera sig och att hålla fokus har stor betydelse för allt lärande. Det finns många olika faktorer som kan påverka uppmärksamhetsförmågan. LÄS MER
4. Varför utomhuspedagogik?
C-uppsats,Sammanfattning : Vårt syfte var att ta reda på vad och hur barn lär genom utomhuspedagogik, men också pedagogens del i barnslärande. Vi ville se vad detta kunde bidra med i vårt framtida yrke som pedagoger. LÄS MER
5. Utomhuspedagogik- en naturlig upplevelse
C-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Syfte: Syftet med vår uppsats är att undersöka och beskriva hur utomhuspedagogik kan bidra till barns lärandeoch utveckling. Genom att empiriskt undersöka hur verksamma pedagoger samt forskare uttrycker sig kringutomhuspedagogik vill vi ta reda på om de anser att utomhuspedagogik kan bidra till barns lärande ochutveckling och i så fall på vilket sätt?Frågeställningar: Vilken inverkan anser verksamma pedagoger att utomhuspedagogik har på barns utvecklingoch lärande?Vilken inverkan anser verksamma pedagoger att utomhuspedagogik har för verksamheten?Metod: Vi valde att göra samtalsintervjuer med fyra verksamma pedagoger på fyra förskolor. LÄS MER