Sökning: "c uppsats bibliotek"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden c uppsats bibliotek.
1. Vibration-Based Terrain Classification for an Autonomous Truck
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This thesis is focused on developing vibration based terrain classification for an autonomous mining truck. The goal is to classify between good and bad gravel roads as well as good and bad asphalt roads. Current literature within vibration based terrain classification has been focused to a great extent on smaller research vehicles. LÄS MER
2. Information seeking behavior hos ungdomar på Örnsköldsviks stadsbibliotek : En undersökning med stöd i Kuhlthaus Information Search Process -modell vid litteratursökning.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats undersöker informationssökningsprocessen hos en grupp utvalda ungdomar på Örnsköldsviks stadsbibliotek. Syftet har varit att undersöka och förstå unga biblioteksbesökares information seeking behavior i ett annorlunda bokuppställningssystem. LÄS MER
3. Kungsparkens historia : Malmös första offentliga park
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Min förhoppning är att denna uppsats kan bidra till att man framöver är noggrannare med att göra en djuplodande förundersökning av parker innan man gör tillägg och radikala förändringar på en så betydelsefull plats som Kungsparken, och att det visas respekt för historien. Jag tror att noggrannare dokumentation över vilka åtgärder som görs i en park, och varför de görs, kan förhindra att onödiga och opassande ingrepp görs i våra parker. LÄS MER
4. Från Pippi till Pulvret Förskolans dolda kanon i teori och praktik
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : ProblemformuleringVad innebär förskolans dolda respektive uttalade kanon?Hur arbetar förskolan med litteratur?Hur ser samspelet mellan förskola- bibliotek ut?SyfteMitt syfte med denna uppsats är att undersöka hur litteraturen används ute på förskolor. Jag har under fleravfu-perioder uppmärksammat att litteratur endast är något som används som tidsfördriv innan och efter vilan, iväntan på lunchen osv. LÄS MER