Sökning: "c uppsats drama"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden c uppsats drama.
1. Drama som pedagogisk metod i undervisningen : En intervjustudie i tre olika praktiker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : C-uppsats: ”Drama som pedagogisk metod i undervisningen.” Författare: Linnea Carlsson. Lärosäte: Högskolan i Gävle. Skriven: 2015 – 02 – 19 Denna studie undersöker lärare och pedagogers syn på drama som metod i undervisningen. LÄS MER
2. Från ingen idé till färdig föreställning : Ett fokussamtal om den skapande processen
Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Peterson, E & Andrén, M. (2010). Från ingen idé till färdig föreställning. Ett fokussamtal om den skapande processen. LÄS MER
3. Drama som magiskt möte : En undersökning med förskolebarn i fokus
Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Horovitz, M (2010). Drama som magiskt möte – en undersökning med förskolebarn i fokus. C-uppsats i dramapedagogik, Akademin för utbildning och ekonomi, Högskolan i Gävle.Abstract Den här uppsatsen handlar om ”magiaspekten” i det dramapedagogiska arbetet med barn i förskoleåldern. LÄS MER
4. Dramat där alla är förlorare : En fallstudie av Blekinge Läns Tidnings rapportering av Rödebydramat
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : C-uppsats, 15 poängMedie- och Kommunikationsvetenskap, 61-90 poängSammanfattningSofie Hjelm, MKV 5"Dramat där alla är förlorare"-en fallstudie av Blekinge Läns Tidnings rapportering av Rödebydramat"The drama without winners"-a case study of Blekinge Läns Tidnings coverage of the Rödeby shootingHösten 2007 hamnade den lilla byn Rödeby och delar av Karlskrona kommun i fokus i landets samtliga medier. Anledningen var att en sen oktoberkväll sköt en pappa i desperation och förvirring mot en grupp pojkar som befann sig i hans trädgård. LÄS MER
5. Det dramapedagogiska Klavertrampet : två fokussamtal om dramapedagogisk grundsyn.
Kandidat-uppsats, Ämnesavdelningen för kultur- och religionsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna C-uppsats är att belysa, beskriva och förstådramapedagogisk grundsyn, synligöra ett yrkeskunnande samt bidratill ett annat sätt att samtala och reflektera om/kring dramapedagogisk grundsyn. Metodenär fokussamtal med informanter bestående av yrkesverksamma dramapedagoger. LÄS MER