Sökning: "c uppsats ekonomi"
Visar resultat 11 - 15 av 262 uppsatser innehållade orden c uppsats ekonomi.
11. Hur kan top-down kommunikation främja ledningens engagemang? : En kvalitativ studie om intern kommunikation från ledningsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Title: How can a top-down communication encourage engagement within the management? – A qualitative study about internal communication from a management's perspective Level: Final assignment for bachelor’s degree in business administration. Authors: Helene Andersson Bränd and Isak Trepkow Supervisor: Svante Brunåker and Monika Wallmon Date: Spring 2020 Aim: The aim of this study is to seek understanding about how CEO and CFO perceive that the internal communication between them works and how it affects engagement of a CFO and operation. LÄS MER
12. Ledarskap i banksektorn : En studie i ledarskap och prestation
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2020-06-08 Nivå: C-uppsats Institution: EST – Ekonomi, Samhälle & Teknik, Mälardalens Högskola. Författare: Sebastian Beyermann (95/08/08), Ida Bohm (95/08/17), Cornelia Petersen (96/03/08) Titel: Ledarskap i banksektorn - En studie i ledarskap och prestation Handledare: Kerstin Nilsson Nyckelord: Ledarskap, prestation, bank, HRM, mål Frågeställningar: Vilka faktorer i sitt ledarskap anser chefer inom banksektorn främja deras medarbetares arbetsprestation? Vilka faktorer i ett ledarskap anser chefer inom banksektorn kan hämma deras medarbetares arbetsprestation? Syfte: Syftet med denna studie är att bidra med förståelse för vilket typ av ledarskap som är gynnsamt med avseende på arbetsprestation inom banksektorn. LÄS MER
13. Från student till fastighetsmäklare : En kvalitativ studie med inblick i rekryteringsprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Från student till fastighetsmäklare – En kvalitativ studie med inblick i rekryteringsprocessen Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Jonatan Hallqvist och Linus Ottosson Hahne Handledare: Agneta Sundström och Benny Berggren Datum: Maj 2020 Problematisering och Syfte: Forskningen idag verkar begränsad gällande strategier och kommunikation från fastighetsmäklarföretag mot blivande fastighetsmäklare med syfte att rekrytera. Syftet med studien är därmed att öka förståelsen för hur säljande organisationer använder olika marknadsföringsstrategier med mål att rekrytera studenter samt att förklara deras arbete med varumärkesförmedling. LÄS MER
14. Hur ser sambandet ut mellan de mestomsatta aktierna på Stockholmsbörsen ochde svenska bostadspriserna ut? : En företagsekonomisk studie om de mest omsatta aktierna påStockholmsbörsen med koppling till bostadspriser, bankernasutlåning och ekonomisk tillväxt.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : I denna C-uppsats med fördjupning företagsekonomi, har förhållandet mellan Sveriges bostadspriser och aktieindex studerats. Vidare undersökts huruvida bankernas utlåning och Sveriges ekonomiska tillväxt kan komma att fungera som en indikator på OMXS30. LÄS MER
15. Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? : En kvantitativ studie om konsumtion av vegetariska produkter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi Författare: Marcus Lindgren och Rasmus Ramström Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi Datum: 2020 - Juni Syfte: Syftet är att utifrån konsumentens perspektiv undersöka vilken utformning av content marketing som leder till hållbar konsumtion. Metod: Metoden som används i detta arbete är en kvantitativ studie genomförd med en webbaserad enkätundersökning som spreds via sociala medier. LÄS MER