Sökning: "c uppsats ekonomi"

Visar resultat 11 - 15 av 262 uppsatser innehållade orden c uppsats ekonomi.

  1. 11. Hur kan top-down kommunikation främja ledningens engagemang? : En kvalitativ studie om intern kommunikation från ledningsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Helene Andersson; Isak Trepkow; [2020]
    Nyckelord :Intern kommunikation; engagemang; ekonomichef; VD; semiotik;

    Sammanfattning : Title: How can a top-down communication encourage engagement within the management? – A qualitative study about internal communication from a management's perspective   Level: Final assignment for bachelor’s degree in business administration.   Authors: Helene Andersson Bränd and Isak Trepkow   Supervisor: Svante Brunåker and Monika Wallmon   Date: Spring 2020   Aim: The aim of this study is to seek understanding about how CEO and CFO perceive that the internal communication between them works and how it affects engagement of a CFO and operation. LÄS MER

  2. 12. Ledarskap i banksektorn : En studie i ledarskap och prestation

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Ida Bohm; Cornelia Petersen; Sebastian Beyermann; [2020]
    Nyckelord :Ledarskap; prestation; bank; HRM; mål;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Datum: 2020-06-08   Nivå: C-uppsats    Institution: EST – Ekonomi, Samhälle & Teknik, Mälardalens Högskola.   Författare: Sebastian Beyermann (95/08/08), Ida Bohm (95/08/17), Cornelia Petersen (96/03/08)   Titel: Ledarskap i banksektorn - En studie i ledarskap och prestation    Handledare: Kerstin Nilsson   Nyckelord: Ledarskap, prestation, bank, HRM, mål   Frågeställningar: Vilka faktorer i sitt ledarskap anser chefer inom banksektorn främja deras medarbetares arbetsprestation? Vilka faktorer i ett ledarskap anser chefer inom banksektorn kan hämma deras medarbetares arbetsprestation?    Syfte: Syftet med denna studie är att bidra med förståelse för vilket typ av ledarskap som är gynnsamt med avseende på arbetsprestation inom banksektorn. LÄS MER

  3. 13. Från student till fastighetsmäklare : En kvalitativ studie med inblick i rekryteringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jonatan Hallqvist; Linus Ottosson Hahne; [2020]
    Nyckelord :Rekrytering; rekryteringsprocessen; varumärkesuppfattning; brand image; employer branding; kommunikationsstrategier; kommunikation.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Från student till fastighetsmäklare – En kvalitativ studie med inblick i rekryteringsprocessen    Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Jonatan Hallqvist och Linus Ottosson Hahne    Handledare: Agneta Sundström och Benny Berggren   Datum: Maj 2020   Problematisering och Syfte: Forskningen idag verkar begränsad gällande strategier och kommunikation från fastighetsmäklarföretag mot blivande fastighetsmäklare med syfte att rekrytera. Syftet med studien är därmed att öka förståelsen för hur säljande organisationer använder olika marknadsföringsstrategier med mål att rekrytera studenter samt att förklara deras arbete med varumärkesförmedling. LÄS MER

  4. 14. Hur ser sambandet ut mellan de mestomsatta aktierna på Stockholmsbörsen ochde svenska bostadspriserna ut? : En företagsekonomisk studie om de mest omsatta aktierna påStockholmsbörsen med koppling till bostadspriser, bankernasutlåning och ekonomisk tillväxt.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Andreas Mattsson; Philip Nilsson Sparf; [2020]
    Nyckelord :Stock market; real estate price; bank lending; economic growth; Aktieindex; bostadspriser; bankernas utlåning; ekonomisk tillväxt;

    Sammanfattning : I denna C-uppsats med fördjupning företagsekonomi, har förhållandet mellan Sveriges bostadspriser och aktieindex studerats. Vidare undersökts huruvida bankernas utlåning och Sveriges ekonomiska tillväxt kan komma att fungera som en indikator på OMXS30. LÄS MER

  5. 15. Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? : En kvantitativ studie om konsumtion av vegetariska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Marcus Lindgren; Rasmus Ramström; [2020]
    Nyckelord :Content marketing; hållbar konsumtion; vegetariskt;

    Sammanfattning : Titel: Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion?   Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi   Författare: Marcus Lindgren och Rasmus Ramström   Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi   Datum: 2020 - Juni   Syfte: Syftet är att utifrån konsumentens perspektiv undersöka vilken utformning av content marketing som leder till hållbar konsumtion.    Metod: Metoden som används i detta arbete är en kvantitativ studie genomförd med en webbaserad enkätundersökning som spreds via sociala medier. LÄS MER