Sökning: "c uppsats estetik"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden c uppsats estetik.

  1. 1. Bedömning i ritningsläsning och skiss- och ritteknik : En kvalitativ studie om lärares egna utsagor om sin bedömning i arbetsområdet ritningsläsning och skiss och ritteknik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Avdelningen för lärande, estetik och naturvetenskap; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Kim Wang; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats har som syfte att undersöka tekniklärares uppfattningar om deras egen bedömning i ritningsläsning och skiss och ritteknik samt att undersöka vilka CAD- program de tillfrågade lärarna använder sig av i ritningsläsning och skiss och ritteknik. Dessutom syftar studien till att undersöka vad de tillfrågade lärarna anser är typiskt för bedömning av förmågor som motsvarar betygen E, C och A i det aktuella arbetsområdet i kursen teknik 1 för gymnasieskolan. LÄS MER

  2. 2. ”Det kändes lyckligt” : En studie av Kerstin Thorvalls Det mest förbjudna (1976) i ljuset av Epikuros och Lucretius hedonistiska filosofi

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Juliana Gristelli; [2019]
    Nyckelord :Kerstin Thorvall 1925-2010 ; Det mest förbjudna; Epikuros 341 f. Kr. - c:a 270 f. Kr. ; Lucretius c:a 95 f. Kr. - c:a 55 f. Kr. ; De rerum natura; epikurism; hedonism; etik; njutning; lust; begär; feminism; kön; genus; kvinnors sexualitet i litteraturen; flickor och kvinnor i litteraturen; intersektionalitet; materialism; lärodiktning; litteratur och filosofi;

    Sammanfattning : Denna uppsats analyserar och tolkar Kerstin Thorvalls roman Det mest förbjudna (1976) komparativt i ljuset av begrepp från Epikuros (341 f. Kr. - c:a 270 f. Kr. LÄS MER

  3. 3. Efficient social media marketing for sustainable fashion companies : Increasing interest and engagement on Instagram among millennial males by appealing to their values.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Natalia Lilja; [2019]
    Nyckelord :Sustainable fashion; Social media marketing; millennial male; marketing; Instagram content for marketing; Hållbart mode; Sociala media marknadsföring; Millenium mannen; Marknadsföring; Instagram innehåll för marknadsföringssyfte;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to identify how social media, specifically Instagram can be used to encourage interest among the millennial male for sustainable fashion products. The study contributes to give marketing insights and a broader understanding of the millennial male’s online behaviour, so that fashion companies within the sustainable sector of the industry can benefit from these when broadening their target market. LÄS MER

  4. 4. Reuse, reduce & recycle : planning for sustainable solid waste management in Stone Town - Zanzibar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Cecilia Hellman; Emma Karlsson; [2014]
    Nyckelord :Integrated Solid Waste Management; landscape architecture; planning for SWM in developing countries; solid waste management in Zanzibar;

    Sammanfattning : In the low-income countries of the world, rapid urbanization and decaying infrastructure results in an increasingly unsustainable situation when it comes to solid waste management. Often, the solution tends to focus on introducing technical advanced interventions based on the conditions of the high-income world. LÄS MER

  5. 5. Förhandlingar mellan säljare och köpare av design - Två sidor av samma mynt? En studie av informations- och kunskapssymmetrin mellan säljare och köpare av design

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johannes Carlsson; Jesper Johansson; [2008-07-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Design är långt mycket mer än bara estetik och allt fler beslutsfattare börjar få en bild av design som ett konkurrensmedel. Det satsas på design och branschen växer, men det är de designköpande företagen som får störst bit av den totala designsatsningens resultatkaka. LÄS MER