Sökning: "c uppsats medie kommunikationsvetenskap"
Visar resultat 1 - 5 av 65 uppsatser innehållade orden c uppsats medie kommunikationsvetenskap.
1. Spelet bakom orden : En kvantitativ analys av könsskillnader i fotbollsintervjuer
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : I denna c-uppsats utforskas den könsrelaterade dynamiken i medierapportering av svensk fotboll. Studien analyserar videointervjuer från Herrallsvenskan och Damallsvenskan för att avslöja eventuella könsskillnader i sportjournalistik och dess inverkan på samhälleliga normer och värderingar. LÄS MER
2. Parisavtalet och COP 26 - : om hur klimattoppmötena framställdes i Dagens Nyheter
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Klimatkrisen är vår tids största utmaning för planeten jordens överlevnad. Politiker, klimataktivister och civila ställs frågande mot varandra över hur klimatkrisen ska skötas och på bästa sätt för att inte längre vara en kris. Klimatjournalistiken ska på bästa sätt få alla parter hörda korrekt. LÄS MER
3. ”Ska vi ha sex?” : En kvalitativ studie om mottagandet av Brottsoffermyndighetens kampanj “Av fri vilja”
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Titel: “Ska vi ha sex?” - En kvalitativ studie om mottagandet av Brottsoffermyndighetens kampanj “Av fri vilja” Författare: Emma Nilsson & Amanda Forsberg Kurs, termin och år: Examensarbete C-uppsats MK094G, VT19 Antal ord i uppsatsen: 14 241 Problemformulering och syfte: I juli 2018 ändrades sexualbrottslagsstiftningen i Sverige och arbetet med att implementera den så kallade “samtyckeslagen” påbörjades. Brottsoffermyndigheten har fått i uppdrag att implementera lagändringen och gör detta i form av kampanjen “Av fri vilja”. LÄS MER
4. En kvalitativ studie om organisationers utvärdering av extern kommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : This study aims to chart and enhance the knowledge of organizations’ evaluation of communication. The purpose is to understand what organizations evaluate, how they proceed and why it is important, as well as potential challenges they currently face. LÄS MER
5. REKLAMEN SOM VET VEM DU ÄR En kvalitativ studie om riktad reklam på sociala medier ur ett integritetsperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT2017 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 46 Antal ord: 18 126 Nyckelord: Riktad reklam, Facebook, Instagram, integritet, övervakning, sociala medier, riktad marknadsföring Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur användare av sociala medier upplever den riktade reklamen ur ett integritetsperspektiv. Teori: Studiens teoretiska ramverk innehåller teori och tidigare forskning om övervakning, integritet, reklam och användning av sociala medier. LÄS MER