Sökning: "c uppsats mode"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden c uppsats mode.

  1. 1. Varför har cykelpendlingen ökat till och från Stockholms innerstad?

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Philip Wehtje; Hugo Delryd; [2022]
    Nyckelord :Cycling; bicycle commuting; statistics; OLS; linear regression; mode choice; sustainable transport; Cykling; cykelpendling; statistik; OLS; linjär regression; färdmedelsval; hållbara transporter;

    Sammanfattning : Denna uppsats försöker identifiera faktorer som förklarar varför cykelpendlingen till och från Stockholms innerstad har ökat mellan 1980 och 2020. Vi bildar och väljer ut tre linjära regressionsmodellerna vilka vi anser vara de bästa modellerna utifrån ett flertal urvalskriterier. LÄS MER

  2. 2. A Review of Artificial Intelligence used in Assortment Planning : A Suggested Approach Applied in the Fast Fashion Industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Alexandra Kosovic; Jeanna Peebo; [2021]
    Nyckelord :Fast fashion; supply chain management; category sales planning; assortment planning; artificial intelligence; supply chain analytics; Snabbt mode; försörjningskedja; kategoristyrning; sortimentsplanering; artificiell intelligens; supply chain analytics;

    Sammanfattning : The short life cycles and highly variable demand in the fast fashion market causes various challenges in a retailer’s supply chain management processes. The essential task at hand is to provide the right product, at the right time, and at the right place. LÄS MER

  3. 3. Efficient social media marketing for sustainable fashion companies : Increasing interest and engagement on Instagram among millennial males by appealing to their values.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Natalia Lilja; [2019]
    Nyckelord :Sustainable fashion; Social media marketing; millennial male; marketing; Instagram content for marketing; Hållbart mode; Sociala media marknadsföring; Millenium mannen; Marknadsföring; Instagram innehåll för marknadsföringssyfte;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to identify how social media, specifically Instagram can be used to encourage interest among the millennial male for sustainable fashion products. The study contributes to give marketing insights and a broader understanding of the millennial male’s online behaviour, so that fashion companies within the sustainable sector of the industry can benefit from these when broadening their target market. LÄS MER

  4. 4. Svenska konsumenters syn på secondhandkläder : Fördelar och nackdelar med secondhandkläder

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Sara Bohlin; [2019]
    Nyckelord :Second-hand clothes; second-hand; traditionally made clothes; clothes; environmentalism; price sensitivity; need for uniqueness; fashion involvement; need for status; perception of contamination; Secondhandkläder; secondhand; traditionellt tillverkade kläder; kläder; miljömedvetenhet; prismedvetenhet; behov av att vara unik; modeintresse; behov av att visa status upplevelse av ofräschhet;

    Sammanfattning : Datum: 26:e juni 2019 Nivå: C-uppsats, i företagsekonomi, specialisering marknadsföring. Institution: Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle - Luleå Tekniska Universitet Författare: Sara Bohlin Handledare: Maria Ek Styvén Titel: Fördelar och nackdelar med att konsumera secondhandkläder Nyckelord: Secondhandkläder, secondhand, traditionellt tillverkade kläder, kläder, miljömedvetenhet, prismedvetenhet, behov av att vara unik, modeintresse, behov av att visa status upplevelse av ofräschhet. LÄS MER

  5. 5. Trovärdighet på onlinebutiker inom mode : En kvalitativ studie av den estetiska utformningens påverkan på trovärdigheten vid ett första intryck

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Anna Furberg; Sandra Lindholm; [2012]
    Nyckelord :Credibility; aesthetics; design; first impression; e-commerce; webdesign; fashion; Trovärdighet; estetisk utformning; första intryck; e-handel; webbdesign; mode;

    Sammanfattning : E-commerce is becoming more common in Sweden and many Swedes buy clothing and sporting goods online. Online fashion retailers offer a visually pleasing range of products, which places greater emphasis on the aesthetic design of the online retailer. LÄS MER