Sökning: "c uppsats om feedback"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden c uppsats om feedback.

  1. 1. ”Kritik till allmän beskådan” : En kvalitativ studie om service recovery på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Cornelia Gustafsson; Emma Smyth; [2018]
    Nyckelord :Social media; service recovery; marketing; word-of-mouth; WOM; eWOM; Sociala medier; service recovery; marknadsföring; word-of-mouth; WOM; eWOM;

    Sammanfattning :     Titel: Kritik till allmän beskådan - En kvalitativ studie om service recovery på sociala medier Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Cornelia Gustafsson och Emma Smyth Handledare: Akmal Hyder Datum: 2018 - maj Syfte: Denna studie syftar till att skapa förståelse för hur service recovery på sociala medier skiljer sig åt i jämförelse med traditionell service recovery som sker fysiskt på plats.   Metod: Studien antog en induktiv ansats och genomfördes med en kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER

  2. 2. Kompetens, autonomi och samhörighetens betydelse för arbetsmotivation : En studie om medarbetares motivation inom upplevelseindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Josefin Tangen; Pauline Wiberg; [2018]
    Nyckelord :Experience economy; employee motivation; competence; autonomy; relatedness; Self-Determination Theory; Servant Leadership; Upplevelseindustrin; arbetsmotivation; kompetens; autonomi; samhörighet; Self-Determination Theory; Servant Leadership;

    Sammanfattning : Titel: Kompetens, autonomi och samhörighetens betydelse för arbetsmotivation – En studie om medarbetares motivation inom upplevelseindustrin Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Josefin Tangen, Pauline Wiberg   Handledare: Monica Wallmon, Maria Fregidou-Malama   Datum: 2018 – januari   Syfte: Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur individens grundläggande behov av kompetens, autonomi och samhörighet påverkar arbetsmotivation inom upplevelseindustrin.   Metod: Studien utgår från en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Det är som att gå till tandläkaren - det ska bara göras! : En komparativ studie av chefers och medarbetares förväntningar på medarbetarsamtal

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :sandra björlin; malin Strengberg; [2016]
    Nyckelord :Medarbetarsamtal; förväntningar; upplevelse; relation; kommunikation; feedback;

    Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats var att vi ville undersöka vilka individuella förväntningar chefer och medarbetare har på medarbetarsamtal. Vi som blivande personalvetare tyckte att detta ämne var relevant gentemot vår utbildning och efter utförd studie har vi breddat vår kunskap inom ämnet och kommer förhoppningsvis kunna ha användning av denna kompetens i arbetslivet. LÄS MER

  4. 4. Etiskt ledarskap i säljande organisationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Moa Bohman; Evelina Nilsson; [2015]
    Nyckelord :Ethical leadership; ethical behavior; ethical climate; selling organizations; Etiskt ledarskap; etiskt beteende; etiskt klimat; säljorganisationer;

    Sammanfattning : Titel: Etiskt ledarskap i säljande organisationer Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi. Författare: Moa Bohman och Evelina Nilsson. Handledare: Pär Vilhelmson, Kristina Mickelsson och Maria Fregidou-Malama. Datum: Augusti 2015. LÄS MER

  5. 5. Modernt ledarskap? : En utvärderingsstudie och fallstudie om hur ledarskap förstås på en svensk myndighet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Benny Andersson; [2014]
    Nyckelord :Ledarskap; Big Five-modellen; myndighet; modernt ledarskap; transformellt ledarskap; kommunikativt ledarskap;

    Sammanfattning : Andersson, B. (2014). Modernt Ledarskap. C-uppsats i Pedagogik. LÄS MER